Resetips!

Diskussion i 'Off Topic' startad av djjokke, 25 jun 2011.

1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag och en tjejkompis tänkte ut och resa en vecka i nu i sommar och vi behöver tips på resmål! Inget avancerat, bara sol, bad och lite festande. Själv har jag bara varit på liknande resa en gång tidigare och då var jag i Playa Del Ingles på Gran Canaria i samband med en bartenderkurs.

* Vi siktar på Grekland, Cypern eller Turkiet för tillfället.
    * Spelar ingen roll om det är charter eller annan form, men det är ju smidigast med kombinerat flyg och hotell tycker jag.
    * Helst ett rätt välkänt resebolag, flygbolag spelar dock mindre roll då det inte blir någon längre flygning.

Så om ni har tips på ställen ni själva varit på eller vet är populära är det bara att dela med er! Tips på ställen att leta på nätet är självklart också välkomna. Har mest tittat på Billiga resor, sista-minuten, flyg, charter, hotell hos Reseguiden.se och Resor, charterresor, sista minuten resor, flyg & hotell än så länge.

Let's get to it!

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Kollat något på Egypten? Klart värt att åka dit om man inte har varit där. Åk till någon turistig stad och ta en dagstur till Cairo så du får se pyramiderna, Nilen och så vidare. Riktigt fräckt och skönt klimat.

Finns fester också.

Skall det vara bad och fest så är väl annars Bulgarien alltid ett alternativ.

Bästa feststället jag har vart på är iofs Spaniens Torrevieja. Eller runt omkring där. Vill man festa på riktigt kan man ju åka några mil och ta båten till Ibiza för ett par hundringar :)

3. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Är det smart att resa till Egypten med tanke vad som har skett där och vad som sker där just nu? Jag avråder TS till att göra det, speciellt då han har med sig en ung hona, då det rapporterats kidnappningar av turister i Egypten.

4. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Egypten hade jag inte tänkt på, vet ju att det finns några fina turistorter där med. Men som papinho säger är det kanske inte så smart just nu :/

Bulgarien, då var det Sunny Beach du tänkte på? Nja, har hört mycket skit om det, har dessutom knappt hittat några resor alls dit.

Ibiza är ju alltid intressant, men är det inte dyrt? Tror inte det blir så många dagsutflykter, som sagt kommer det bara vara slappesemester och festandet är inte prio 1 denna resan :)

5. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Jag var på Zakynthos förra sommaren. Riktigt sweet ö. Vackert ljusblått hav, havssködpaddor att titta på. Och där fanns någon slags partystad också, även om det inte är något för mig.
    Annars är Kreta riktigt najs - om ni gillar svettiga desparata holländare i mängder så är staden Hersonissos ett säkert kort. Om ni inte gillar holländare - sikta på Rethymnon.

6. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Rhodos? Ska själv dit den 31a juli :)

7. djjokke

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tack för tipsen! Ska titta närmare på det i morgon med kompisen.

Rhodos har jag tittat på och hittat ett alternativ som är intressant :)