Resevdelar?

Diskussion i 'ASUS' startad av StenHardon, 7 feb 2012.

1. StenHardon

StenHardon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja jag tänkte höra om nån vet vart man kan få tag på resevdelar till transformern?

2. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

www.asusparts.eu är den sida som Asus själva hänvisar till. Tänk bara på att det tillkommer diverse skatter, moms och tullavgifter för införsel till Sverige. T.ex. kostar en ny kabel drygt 100 kr på siten, men slutsumman blir på drygt 250 kr.
    Jag har hört från en initierad källa att det är en svensk återförsäljare på gång. Har inte sett något officiellt uttalande från ASUS om det, kan docj vara bra att veta att det är på gång.

3. StenHardon

StenHardon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hm ok ska kolla där. för jag har lyckats trycka in en hörnet på aluramen men allt annat klarade sig.

4. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Du är den enda på det här forumet som har nämnt den där hemsidan hela 3 gånger, jag undrar om du ligger bakom den?

Varför ska det tilllkomma moms och skatt, tull när det enligt hemsidan så finns företaget i sverige.

5. NorthBridge

NorthBridge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det där var roligt. :-) Jo, det är jag som är ASUS, NOT!
    Men vilken sida ska man hänvisa till, om inte till den enda som verkar finnas?

Varför skatter och moms tillkommer får du fråga de som bestämmer över sånt. Det brukar kunna vara så när man importerar vissa saker att det tillkommer en hel del avgifter. Ett långsökt stickspår är att senast jag flög med Ryan Air tillkom det skatter och avgifter på biljettpriset, det verkar vara ett ok sätt att göra så. Det kan ha att gör med att skatt och moms är olika i olika länder. Ett enklare sätt att få fram det rätta och laglydiga priset.

Om du nu, på den sida jag inte ska nämna längre, testar att lägga en pryl i varukorgen och går till kassan. Då kommer du förmodligen att se att jag har rätt i mitt påstående.

6. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Sidan listar alltsså priserna EXKL moms, så det är inte så konstigt att det tillkommer moms, däremot tillkommer det inget som har med tullavgift att göra, dels för att företaget finns i sverige och dels för att de inte skriver det på siten.

Skulle vara märkla om företaget skickade tex saker från kina och låter dig stå för tullavgifter.

Jag testade att lägga en vara i korgen och gick till kassann, enda som tillkommer verkar vara en snordyr frakt på 149:-