Returavdelningen på Tre

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av croceus, 13 mar 2013.

1. croceus

croceus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer som har erfarenhet av att behöva vänta lång tid innan Tre skickar en ny mobil när man har returnerat en mobil (som i mitt fall var trasig)?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det brukar ta upp till 2 veckor tills det att returen har hanterats och man har en ny telefon i handen. Detta påverkas ju mycket av hur mycket de har att göra.

Har du fått informationen om att den skulle bytas ut? Sa de något om tiden då samt vart skickade du den? :)

3. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skickade den ner till Kalmar och jag kan inte tänka mig annat än att jag får en ny. Tecknade nyss nytt abonnemang och i och med det en ny telefon. Fick telefonen ganska snabbt och när jag kom hem från posten med den upptäckte jag att den var totalkrossad. Antagligen har något gått snett under posthanteringen.

4. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad sa de på kundservice eller returnerade du den bara?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

5. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ringde ju och talade om vad mitt problem var och då skapade de ett reklamationsärende och sa att jag skulle få en retursedel om några dagar (vilket jag också fick). Sen returnerade jag ju mobilen och här är jag. :P

6. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Men dåså, räkna med 1-2 veckor. Om du vill ha status på just ditt ärende kan du ju alltid maila 3 på [email protected] då borde de även kunna ge mer info om vad som de kommer göra :)

7. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det kan ju ta ett tag om de ska kunna undersöka var som verkligen hänt och anmälan till posten osv.
    De brukar ju dokumentera yttre skador på paketet på posten. De kommer säkert vilja undersöka omständigheterna tex se när du hämtade ut via posten system och hur lång tid det tog innan du anmälde det osv.
    Det borde krävas ganska mkt för att en telefon ska bli krossad om den ligger i sin kartong + ytterkartong så det kanske kan ta ett tag för dem att göra klart ärendet.

8. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det syntes ingenting på ytterkartongen, så det var nog svårt för posten att veta att mobilen hade krossats. Telefonen hade packats jäkligt undermåligt där originalförpackningen låg i en för stor kartong helt oskyddad, dvs. att den låg och "studsade runt" inuti ytterkartongen.

Det är inget stort projekt att undersöka denna saken då jag ringde inom en halvtimme efter att jag hämtat ut den. Allt ligger ju helt orört där det låg när jag fick den - så att de skulle kunna få det här ärendet till något slags bedrägeriförsök förstår jag verkligen inte.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har varit med om en liknande sak för många herrans år sedan då jag fick hem en monitor som var sprucken. Jag blev nekad en ny och posten vägrade ta på sig ansvar eftersom jag inte hade öppnat varan inne på posten så dom kunde se.

Nu får vi hoppas att det reder sig för dig men det finns alltid en risk att det går åt helvete. Själv blev jag av med 13500 kr på en skärm som jag aldrig kunde använda.

10. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, va? Menade de på riktigt att du skulle öppna ditt paket på posten? Vilken normalt funtad människa gör så?

Nej, men fan... nu blir jag ju orolig. Jag VET ju att jag inte gjort några fel och hoppas att Tre fattar det också. :neutral:

11. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det bör inte vara några problem iom att du ringde in så snabbt :)

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det står i postens regler att för att posten skall ta ansvar för att något är trasigt under deras levereans så skall paketet öppnas direkt på posten. Undantag finns ju självklart ALLTID... men detta kan mycket väl falla under de paket som är till synes kantstötta osv. hur ska du kunna skydda dig mot det när paketet du får ser helt ok ut?..

det går förmodligen bra och som sagt för min del var det längesen detta hände.. innan de platta monitorerna kom ;) innan 2000-talet

13. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad skulle problemet kunna vara i sådana fall? Skulle jag själv ha slagit sönder paketet? För det syns ju tydligt att det aldrig har gått att starta mobilen och att den låg i paketet när den fick smällen.

14. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis! Det gick dock att "känna" att paketet hade fått en smäll. Men det kände man ju bara om man tryckte lite på det, och som sagt - det var inget som syntes.

Såhär såg den ut när jag fick hem den:

http://www.ladda-upp.se/bilder/tvlcwpmxvdpwxd/

På den bilden hade jag ju vänt på den, när den levererades så låg den ju med baksidan uppåt. Och det syns ju på den vänstra sidan av originalförpackningen att den är intryckt och fått en smäll.

15. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Att t.ex. Posten menar att det är du som orsakat denna skada eller så. Men det bör som sagt inte vara något krångel alls. Om allt i paketet är orört så ska det inte heller vara några problem, de kan ju även se i sina system om simkortet varit aktivt eller om telefonen varit aktiv i nätet :)

16. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra! Då ska ju allt (förhoppningsvis) lösa sig utan problem. :)

17. croceus

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tre löste det jäkligt snyggt till slut. De nollställde bindningstiden så att jag fick gå och förlänga i en 3-butik istället. De förstod att jag inte ville vänta längre och gav mig därför möjligheten att slippa vänta på posten (och riskera att få hem en trasig mobil igen).

Tack!

18. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 376
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad bra att det löste sig, utan något krångel :)