Returnera samt kräva en ny mobil.

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av M1ntos, 6 maj 2011.

1. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hejsan!

Våran kära nalle Optimus 2X, grym telefon men nu orkar jag snart inte längre med alla j*vla reboots och freezes. Jag tänkte gå tillbaks till Media Markt och klaga så det står härliga till.
    Sedan tänkte jag lyssna på deras lösningar. Men i grund och botten är min plan egentligen att lämna tillbaks den och hoppas på att jag får en SGS2 där jag betalar mellanskillnaden..

Vad tror ni, kommer det gå vägen?

Tänker ni något liknande?

Hur tänkte ni föra resonemanget i affären?

mvh Alex

2. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Skaffa en ny 2X istället. Du har bara haft otur att få en måndagsex.

Sent from my LG-P990

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Lycka till men jag har för mig att du har ingen rätt till att byta ut den på plats eller häva köpet förrän den här haft samma fel 3ggr och de har fått möjligheten att laga den. Så det är nog bara att börja lämna in den. Få sega anovo att bara lägga in samma mjukvara och låta den ligga i några extra veckor.

Var dock noga att säga exakt vad som är fel när du lämnar in den.

Akta dig så de inte gör som siba, jag beskrev så mycket fel så han sade att han inte kunde skriva in fler fel. Andra gången hade han mage att säga att jag inte rapporterat de felen som han tydligen valde att inte skriva med. Till råga på allt så var det samma gubbe.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. HMB

HMB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Varför tror du att du får lämna tillbaka den? Har du haft telefonen längre än sju dagar så är det bara att skicka den till verkstaden och se glad ut.

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Du har aldrig några problem med ditt exemplar?

6. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag har inga problem med min, ALLS.

7. FearKill

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Jag har inte haft ett enda litet problem med min telefon.
    Ja omstarter har jag haft men jag har tillräckligt kunskap att fixa det själv. När det är en app/appar som skapar problem eller att du har gjort något fel

Jag blir lite förbannad när det klagas på denna mobil.
    När det är lite skit bakom spakarna ibland.
    Alla mobiler har alltid något fel på sig.

(Inget illa menat, men ibland är det inte mobilens fel. Det är du som styr den)
    Ja vissa har tur att få en mobil som fungerar och en del får fel på sin mobil.
    Men den stora skaran har inga problem.
    Det är bara att de som har fel är de som syns. Tyvärr.

SRY för lite offtopic.

Men i det stora har jag inte ett enda problem med denna mobil. Men jag är en lite mer experience android user.

zizou, exnm, cjb och 3 andra gillar detta.
  8. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bra då byter vi rakt av. (min är i nyskick om din har lite skvanker gör inget)
    Du är ju proffs så det är säkert inga problem för dig.

Annars vore för härligt om du får samma problem som vi övriga.
    Kanske besserwisser attityden dämpas lite..

---------
    Orootad, stock som låser sig nyhardresettad utan varesig sim eller SD instoppad och LG Anovo Inwarehouse som inte lyfter ett finger för att försöka lösa problemet.
    Märkligt att du är så oförstående till folks frustration, lite LG över dig helt enkelt.

9. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Att telefonen startar om eller fryser igen och igen och igen kan INTE skyllas på SBS.
    Android och linux är i tanken gjort så att enskilda processer eller applikationer INTE ska kunna frysa eller starta om telefonen.
    Sanningen är att LG har gjort en bunt korkade misstag i sin iver att få ut den här telefonen, det vet du också då Paul har uppmärksammat ett fel och exv gps.conf inte har legat på rätt plats och fortfarande inte om du inte rootar, vilket du inte ska behöva göra för att få en stabil telefon.

Hur fixade du dina omstarter och vad beror de på, jag är helt säker på att de inte beror på minneshantering då jag idag fick 3 stycken på loppet av 20 minuter och därmed med en nystartad telefon med ca 170MB ledigt minne.

10. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Skulle gissa på att du själv skulle vara något förbannad när din lur startar om några gånger om dagen samt fryser helt under natten.

Lägg av med den där attityden, självklart klagas det när typ 40% av alla lurar har exakt samma fel oberoende mjukvara. Så nej, det är inte skit bakom spakarna det är fel på telefonen. Visst kan det vara mjukvaran då LG "jobbar på en fix". Men det är fortfarande fakta att lurarna hänger sig även med annan ROM.

11. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 277
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Finns ingen anledning att du brusar upp för att FearKill talar om hur det ligger till i många av fallen.
    Tyvärr är det så att merparten av de som har problem med sina telefoner (oavsett märke och OS) skapar dessa själv genom okunskap och sen gnäller över att det är fel på telefonen.

Sen finns det alltid undantag och de som verkligen fått ett måndags ex.

12. niklassandin

niklassandin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla som går tillbaks med sina optimusar till Tre får vilken telefon som helst i ersättning. Så bra är luren uppenbarligen med (för min lur) max 10 h batteritid, konstanta frysningar, oförmåga att skicka mms och ett internet som failar mer än det fungerar. Tre hade ju aldrig tagit tillbaks lurarna utan protester om dom skickat ut enstaka måndagsex, känslan är väl snarare att LG har släppt nåt som inte är klart.

13. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Det är tråkigt att en del har problem med sina lurar...själv har jag haft turen att få en felfri enhet.
    Tyvärr är det så att väldigt många, inte alla, installerar mindre bra appar, rootar och överklockar etc och sedan skyller allt på tillverkaren.

14. optimusroid

optimusroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jaså? Har Tre gått ut officiellt och sagt det? Gäller detta efter 7 dagars innehav?

Edit: ser nu att det slutat sälja O2X hos Tre.

Last edited: 6 maj 2011
  15. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har oxå tre men jag köpte min telefon olåst med allt vad det innebär på media markt, har tre nån egen mjukvara i eller är den bara låst??
    jag har inga problem med mms eller frysningar eller nåt, batteritiden kunde ju vart bättre dock..

16. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ödmjukt av dig att dumförklara alla O2X ägare som uppenbara fel på sina svindyra telefoner. Bra jobbat!

Det vore intressant att veta vad du anser att folk klagar på när det egentligen bara är "skit bakom spakarna"?

En sak är då helt säker: OMSTARTER OCH FRYSNINGAR ÄR INTE PGA SKIT BAKOM SPAKARNA!

Tråden om detta på XDA är nu uppe i ca 1000 inlägg. Knappast en slump.

Är det för mycket begärt att vi som har fel på telefonerna anser att LG borde ta sitt ansvar på ett eller annat sätt.

17. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ytterliggare en förnekande fanboy!

18. FearKill

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Jag dumförklarar inte någon. Jag säger bara att försöka lösa felet innan man skriver ut trådar om att man har fel.
    Det finns så många trådar om samma problem. Eller att folk skriver 20min senare att de löste det.

----
    Men hur många O2X tror du LG har sålt över världen?
    En tråd med 1000 inlägg är en piss i högen.
    Och om 100 personer returnerar sina mobiler så skiter LG i de kunder fullständigt.
    That's Life.
    -----
    Så funkar det idag. Sen kan jag inte hjälpa Anova är ren skit på att hjälpa folk. Men går att få den skickade direkt till tex LG i detta fallet.
    Det är bara lite krångligare.
    ---
    Sen så är det klart att LG ska intressera sig i att vissa telefoner är fel på.
    Men oftast så får du bara en ny telefon skickade till dig om du klagar tillräckligt mycket.

19. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Pratade precis med service-stället på elgiganten igår, om 6 enheter har samma fel så kör japanerna en retur... det gör inte ett visst koreanskt företag.

Gissa vilket företag/land jag anser gör rätt för sig?

om 100 personer returnerar telefonerna av samma orsak så SKA LG fanimej bry sig.

Eller ska man gå efter devisen, här är en telefon, om du får massa strul på den som vi orsakat så ska du lägga ner hundratals timmar själv på att fixa den, gärna genom att bryta garantierna och slänga in en custom rom.

Sen är det inte rätt uträknat, det är bara en "piss i havet" som sitter på forum och skriver trådar här, av många av dom som har problem så är det många som inte ens går hit eller andra forum.

Jag hoppas att LG börjar bry sig snart för det här kan bli direkt skadande för dom.

20. Benteboy

Benteboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha och du tror att service-killen på elgiganten vet detta?? o_O
    han har nog lika mkt fel som dom flesta på elgiganten har. dom pratar mycket å tror dom vet. (nu säger jag inte alla)