Revolutionary, men varken CWM eller root?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av GuTsaV, 7 jul 2012.

1. GuTsaV

GuTsaV Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej
    Har länge varit en återkommande gäst här på forumet, men har inte registrerat mig förrän idag, för idag uppstod det problem. Jag har fastnat som i en root-loop och skulle behöva lite vägledning ut.

Jag köpte en begagnad Desire från en kille på internet och den ska rootas. Hittar en trevlig guide som använder revolutionary.io. I slutet av S-OFF-proceduren får man frågan om man vill installera CWM Recovery, vilket man ska. Sedan ska man använda det för att installera superuser. Inga problem.

Dock märker jag att telefonen redan har revolutionary och är S-OFF:

Kod:
    Revolutionary
    BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
    HBOOT-6.93.1002
    MICROP-031d
    TOUCH PANEL-SYNT0101
    RADIO-5.09.05.30_2
    Aug 10 2010,17:52:10
    Aha, men vad bra tänker jag, då är det säkert bara att lägga romen på SD-kortet och välja recovery och sen lägga på den. Tyvärr är det inte så. När jag väljer Recovery i HBOOT-menyn kommer jag till följande bild: [​IMG]
    Jag börjar tro att CWM Recovery inte är installerat och börjar leta efter ett sätt att installera det. Jag hittar inget bra sätt, så jag prövar med en ROM Manager (har hört att man ska undvika dem). ROM Managern behövde dock superuser för att fungera och för att lägga på det behöver jag CWM och där är jag fast i en ond cirkel. Hur tar jag mig vidare?

Android version 2.2 står det.

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

First off, jag ser att det står Verizon Wireless på telefonen. Det är ett CDMA only företag som enbart finns i USA.
    Finns det ens en slot för ett simkort i telefonen? Även om, är sannerligen telefonen låst till Versizon?
    Du får i alla fall lösa problemet med fastboot mode.

ADVANCED BOOT PROBLEMS
    S-OFF
    "I'm S-OFF, I can't boot recovery and my phone doesn't boot"
    For one reason or another, your recovery image is corrupted and when you try to boot into recovery, all you get is the HTC screen
    and your phone doesn't boot. It is relatively simple to fix, and there is more than one way to go about doing this. All you need to do,
    is to flash a new recovery image.

Possible causes
    - I have no idea, however if somebody has an explanation then feel free to PM me.

Repairing recovery, booting phone:
    NOTE: If you have a PVT4 Device, go to "Flashing custom recovery". If you are unsure, check just to be safe.
    #METHOD 1#
    Method One uses Android Flasher to flash the recovery image.
    [STEP1]- Battery pull. Hold the BACK button and the POWER button to boot into FASTBOOT mode.
    [STEP2]- Download Android Flasher
    [STEP3]- Download the recovery image. Put it in a place you can remember.
    [STEP4]- Run android flasher, tick "Recovery", and press "Begin"
    [STEP5]- Browse to where you downloaded the recovery image, select it, and press "open"
    [STEP6]- repeat [1] from [STEP4] onwards
    #METHOD 2#
    Method two uses cmd and requires Android SDK to be set up.
    [STEP1]- Battery pull. Hold the BACK button and the POWER button to boot into FASTBOOT mode.
    [STEP2]- Download the recovery image. Rename it to "recovery.img" for simplicity, and place it in the following directory:
    Code:
    HTML:
    C:\

[STEP3]- then in cmd type the following commands
    Code:

HTML:
    cd c:\android-sdk\tools
    fastboot flash recovery c:\recovery.img
    fastboot oem gencheckpt (this command boots you into recovery, ignore the feedback from cmd)
    [STEP4]- repeat [1] from [STEP4] onwards

Källa: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275632

Last edited: 11 jul 2012
    GuTsaV gillar detta.
  3. GuTsaV

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, bilden är inte min egen. Det kanske jag borde skrivit. Jag har en 'vanlig' Desire med simkort och allt. Jag ska prova metoderna du skrev, förhoppningsvis fungerar det, även om min telefon faktiskt bootar felfritt om man startar den vanligt.

4. Droid119

Droid119 Guest

1. Ta ut batteriet och sätt in det igen
    2. Starta i HBOOT dvs vol ner + power
    3. Bläddra ner till "fastboot" med hjälp av volym ner och tryck power
    4. Lägg denna Denna recovery-fil i samma mapp som där du har fastboot och adb
    5. Öppna CMD och navigera dit du har fastboot och adb och skriv "fastboot flash recovery recovery-clockwork-5.0.2.0-bravo.img

Detta borde funka!:P

GuTsaV gillar detta.
  5. GuTsaV

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack till er båda. Fick det att fungera.

6. Droid119

Droid119 Guest

Gud så bra att det löste sig:)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk