Hej hej
Har länge varit en återkommande gäst här på forumet, men har inte registrerat mig förrän idag, för idag uppstod det problem. Jag har fastnat som i en root-loop och skulle behöva lite vägledning ut.
Jag köpte en begagnad Desire från en kille på internet och den ska rootas. Hittar en trevlig guide som använder revolutionary.io. I slutet av S-OFF-proceduren får man frågan om man vill installera CWM Recovery, vilket man ska. Sedan ska man använda det för att installera superuser. Inga problem.
Dock märker jag att telefonen redan har revolutionary och är S-OFF:
Kod:
Revolutionary
BRAVO PVT1 SHIP S-OFF
HBOOT-6.93.1002
MICROP-031d
TOUCH PANEL-SYNT0101
RADIO-5.09.05.30_2
Aug 10 2010,17:52:10
Aha, men vad bra tänker jag, då är det säkert bara att lägga romen på SD-kortet och välja recovery och sen lägga på den. Tyvärr är det inte så. När jag väljer Recovery i HBOOT-menyn kommer jag till följande bild: ![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi210.photobucket.com%2Falbums%2Fbb201%2FD-1SC_SOM_SS%2FIMAG0015.jpg&hash=794473a4a42350e0a0cae69d8846995f)
Jag börjar tro att CWM Recovery inte är installerat och börjar leta efter ett sätt att installera det. Jag hittar inget bra sätt, så jag prövar med en ROM Manager (har hört att man ska undvika dem). ROM Managern behövde dock superuser för att fungera och för att lägga på det behöver jag CWM och där är jag fast i en ond cirkel. Hur tar jag mig vidare?
Android version 2.2 står det.