Du kommer nog också att ruttna på åäö buggen, viss slöhet i sense och bluetooth buggar till slut

Har haft min Z sedan den släpptes i höstas (tror jag det var). Rootade och lade in Cyanogenmod förra veckan och det är helt otroligt mycket bättre.
Några problem i stock romen:
Att få åäö som gemener fungerar som det ska i alla appar vilket HTC var helt inkapabla att fixa, även i senaste uppdateringen
Hastigheten, helt galet mycket snabbare. Samt att man kan kan överklocka upp till 1,5Ghz (auto vid behov) gör skillnad.
Hade problem med bluetooth till mig bilstereo innan, nu fungerar det hela tiden och åäö i adressboken i bilen ser korrekt ut istället för fem skräptecken ersatt med varje svenskt tecken.
Betteritiden har blivit bättre
Man kan väcka mobilen genom att låsa upp genom att trycka på styrpaden istället för power knappen vilket iaf irriterade mig innan.
Men några htc sense grejer saknade faktiskt direkt, tex kalender widgeten och dialern. Men dem två sakerna fanns det appar för, Dialer One och Pure Calendar.
Ofta använder jag den också till att jobba med, med ett terminalfönster som inte täcks av ett virtuellt tangentbord över halva skärmen

Håller med om att det är en mycket bra mobil, nog den bästa jag har haft hittils.
Click to expand...