Fråga: Riktigt dålig mic ljud med kabel handfree

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av 8301, 3 jun 2013.

1. 8301

8301 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Vilka inear headset fungerar felfritt med N4?

Jag har just nu ett par Sony Smart MH1 som fungerade perfekt till min ARC. Musik, SKYPE, google hangouts fungerar problemfritt, men under telefon samtal klagar alla på att jag är långt borta.

Problemet försvinner direkt när jag tar ut handsfreen och pratar direkt i telefonen.

/Sebastian

Last edited: 12 jun 2013
  2. jejn

jejn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder Urbanears Medis (http://www.dustin.se/product/5010585903/urbanears-medis-black) och de har fungerat felfritt hittills, hade de till min iPhone tidigare också.

Sitter ofta i telefonmöten och ingen har klagat på burkigt/skrapigt ljud. Detta trots att mitt hår hänger och flänger vid mikrofonen ibland också.

3. 8301

8301 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för svaret! Tyvärr verkar det som att det inte är ett par in-ear lurar som jag kan trycka in som muffar. Den typen av lurar är dåliga på att stänga ute ljud, jag flyger en del i jobbet. Jag har även redigerat frågan.

4. Ellerström

Ellerström Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har också ett par MH1C och upplever samma problem med micen som du Sebastian. Riktigt irriterande.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 Beta

5. godlike100

godlike100 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Samma problem

Hej,

jag har precis samma problem med mina lurar som följde med min Galaxy Nexus.

6. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    säger bara mw600. kommer aldrig ha nåt annat i öronen :)

7. Canon

Canon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja har kört mw600 i flera år och ser ingen anledning att leta efter alternativ, jättenöjd! :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

8. 8301

8301 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har två st MW600 vilket är en grym produkt men tyvärr ser jag en del problem med att vara beroende av två batterier, N4 och bluetoothen.

Finns det ingen riktigt lista över vilka lurar, med mic, som fungerar till N4?

9. johankardell

johankardell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det beror ju lite på vad det ska kosta och vad man gillar, men jag gick över till Degauss SPKRS (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1388108) och känner mig nöjd. Mikrofonen är bra och ljudet är bra. Största plus är att dom, på mig, sitter väldigt bekvämt. Med tanke på priset tycker jag att det är ett bra köp - och jag använder lurarna med Nexus 4 varje dag samt ringer en hel del.

MW600 gillade jag - men inte att prata i. Det var väldigt svårt att placera bekvämt och fortfarande få tillräckligt nära munnen för att kunna prata utomhus / på buss / tåg, eller varsomhelst som inte är ett tyst rum. Dessutom gick min MW600 sönder kring fjädern, så nu använder jag den bara när jag lyssnar på ljudböcker i sängen.

10. gost

gost Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

11. 8301

8301 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Testade ett par Samsung EHS44 original lurar som kostar runt 60 spänn (500 indiska rupies).
    Fungerar hur bra som helst men ljudet lämnar mycket att önska, funkar väl om man inte som min mamma inte bryr sig om ljudkvalité. Dom var tillverkade i Maj 2013

Tittar just nu på ett par Philips Fidelio S2, men vågar inte köpa dessa då jag inte helt vet om dessa fungerar.

12. 8301

8301 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Investerade i likadana lurar. Gillar basen men ibland blir den lite för övermäktigt, men i övrigt är jag nöjd.