Tips: Riktigt rutten kvalité på s4 plast

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av solpete, 4 feb 2014.

1. solpete

solpete Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Den där silvriga ramen runt har blivit spröd som fan... Börjar falla isär. Dessutom så tappar den sin lack som är rätt tjock - resultatet blir massa djupa hål som skaver mot fingrarna när man känner på luren... Önskar jag köpte en lur med bättre kvalité.....

2. filur93

filur93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Du måste ha skadat ramen eller bara haft otur och fått ett måndagsex. Jag har haft min S4 sen den släpptes och min ram är i samma skick som när telefonen köptes.

3. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Tappar man den eller slår i den så lossnar kromet på den lilla kanten runt skärmen. Min och en på jobbets saknar ett par cm. Plasten i ramen får märken som all annan plast. Avsett vilken dag den tillverkades. Synd att den yttre sitter fast i skärmen för stommen i mobilen är lätt att byta.

4. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hade du läst runt lite hade du snabbt kommit fram till att Samsung aldrig legat på topplistan över byggkvalitet på sina telefoner..o_O

Marooned gillar detta.
  5. whoomer

whoomer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Rekommenderar ett iköp av ett skal/skydd från 'otterbox'. Kostar en slant, men billigare än att köpa en ny lur. :-)

Skickat från min ME302C via Tapatalk

6. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Haft skal en gång till min s2. Efter 6 månader så tog jag av skalet och såg att den hade skavt massa märken lite här och där. Har sett liknande saker hos andra med skall. plus att mobilen blir större än den är utan. Då lever iallafall jag heller utan.

7. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Hur menar du nu? Byggkvaliten på Samsung S4 är på topp men materialet de valt anser många att det är för plastigt. tex. HTC One har usel byggkvalite, knappar sitter snett och skarvarna har fula glipor men de har gjort ett bra materialval med aluminiumen som känns gediget.

8. wengen

wengen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4
    Platta:
    samsung galaxy note 8
    ska man hålla på att slå i eller tappa eller använda telefonen på jobbet så skulle jag nog skaffa ett skal och skärmskydd, säg vilken telefon som inte blir sliten eller går sönder utan skydd vid ovarsam behandling.

9. FuckVlingo

FuckVlingo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Reklamera den är mitt tips till dig! Läs mer om det här: http://nyhetsrum.pricerunner.se/reklamation-och-garanti-vad-ar-skillnaden/

10. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Byggkvaliten i helhet är inte bra. Hade den varit det hade dom inte valt att bygga en plasttelefon. Så nej den är inte bra.

11. wengen

wengen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung galaxy note 4
    Platta:
    samsung galaxy note 8
    det kanske är vikten man ska tänka på också man kan säkert bygga den i stål eller alu men den skulle väga dubbelt så mycket, kolla på iphone pytteliten och väger som en tegelsten sen finns det skydd om man är rädd för att den ska gå sönder, jag har aldrig haft en samsung som gått sönder pga dålig byggkvalite och sen byter dom flesta upp sig när det kommer nya modeller så vad är problemet.

12. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har inget problem med detta utan det är trådskaparen som har:neutral: Jag bara poängterar att det är så men jag har fortfarande samsung och är nöjd i helheten. Dock hade vissa delar gärna fått bytas ut mot bättre material.
    Dom flesta? Dom som hänger på swedroid kanske. Kolla på vilken version av Android flertalet kör så kommer du se att alla sitter verkligen inte på det nyaste inom mobiltelefoner.
    statistik

Last edited: 10 feb 2014
  13. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Byggkvalite beror inte på vilket material man använder. Det är många som blandar ihop det..

tex. byggkvaliteten är bättre på S4an än S3an.
    S3an knakar när du bryter och bänder den samt att det finns en del glipor mellan plasten på S3an.
    S4an knakar inte och är ihopsatt på ett bättre sätt dvs byggkvaliteten är bättre!

14. statoilconny

statoilconny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Och här gick jag runt och trodde att aluminium va det samma som byggkvalitet [/sarkasmoff] :-)

Precis som du säger är byggkvalitet hur pass bra telefonen håller ihop och klarar dagligt slitage. Om plast fyller funktionen är det uppenbarligen bra byggkvalitet.
    Fattar inte hur Apple lyckats lura i världen att det måste vara aluminium för att det ska vara bra byggkvalitet.

Med den logiken hade allt från miniräknare till flygplan tillverkats i tjockt stål.
    Stål håller ju hur länge som helst liksom :-)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk