Riktigt trött på segheten

Diskussion i 'Hero' startad av chulito, 13 maj 2010.

1. chulito

chulito Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är egentligen väldigt nöjd med min Hero förutom att den är så fruktansvärt seg. Visst, det kan hjälpa delvis att stänga av lite appar/processer ibland men det tar den snarare från superslö till slö som bäst.

Kan man förvänta sig att Android 2.1 gör telefonen snabbare? Vilken av alla inofficella ROM:s som finns tillgänliga idag är snabbast?

2. matkoh

matkoh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hmmm.

Vilken image har du ?? Om du har orginal, så då förstår jag du tycker den är seg, prova isåfall ex. MoDaCo, Elelinux eller så då ska du se att telefonen vaknar. Se oxå till att köpa ett snabbt kort (minst klass 6).

3. chulito

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken av de två du föreslår är enklast att installera? Övriga kortfaddade pros/cons? Viktigt att man kan köra Spotify, google maps samt Exchange för mail/kontakter/kalender

Det är väl bara när man accessar bilder och annat som lagras på minneskortet som man har glädje av att det är snabbt?

Yes, har original (köpte telefonen i höstas).

Fast programvara: 1.5

Programvaruversion: 1.0.0.A6288

Edit: Har kollat runt lite mer. SenseHERO 1.6 kanske skulle passa mig bra?

Last edited: 13 maj 2010
  4. gigli

gigli Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Telefon 2:
    iPhone 12 Pro Max
    Platta:
    iPad Air
    Har prövat en massa 2.1 rom:s, suger fruktansvärt med batteri. senseHero 1.6 är den bästa hitintills, jag är jättenöjd, även om jag verkligen skulle vilja ha lite nytt för nyhetens behag och vissa systemförbättringar.

5. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    MoDaCo 3.2 oxo bra

Ani

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja det kan man.

Har en Legend med 2.1 i familjen & den är extremt mycket snabbare än min Hero med 1.5 fast hårdvaran inte skiljer speciellt så jag har förhoppningar om att min hero med uppdateringen ska bli ungefär lika snabb.

Sen så var det en annan sak om nån av de hemkokta rommarna är snabbare?

7. chulito

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man köra Spotify, google maps samt Exchange för mail/kontakter/kalender i den?

Jag har förövrigt laddat hem en stor zipfil med sensehero 1.6 dock saknar jag en pedagogisk installationsguide (har letat en del men inte hittat någon). tips? :)

8. Kardanmannen

Kardanmannen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    TRE
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Android Beta Program 7.0
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10
    Kolla "Swedroid Wiki" den körde ja efter när ja rootade min. stämmer till 97%

9. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Try this:

Kod:
    https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero

or

http://androidforums.com/all-things-root-hero/19660-how-install-modaco-custom-rom-alt-method.html

Ani

10. chulito

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!

11. LaZe

LaZe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har prövat de flesta rom's som finns och jag prioriterar snabbhet framför allt.
    Alla 2.1 rom's är betydligt segare än 1.5 versioner. Kimera har den snabbaste romen just nu, hands down.
    Se till att installera autokiller eller minfree manager för att ändra hur android dödar appar.

12. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Upsidan med att köra 2.1 framför en 1.5-baserad version är i mitt tycke att BT-headset fungerar fullt ut med tex spotify, då menar jag play/pause, skip track-knappar etc på headsetet. Det fungerar inte i 1.5 (detta gäller Sense-rommar, har läst att BT inte funkar alls i vanilla-rommar).

Jag kör inte Exchange så jag kan inte svara på hur det fungerar, men det andra fungerar. JAg är sugen på att prova Kimera OC för att se hur telefonen upplevs med högre klockfrekvens, för att se om den känns lika snabb som en Legend, för Legenden är ändå hästlängder snabbare än min Hero med 2.1-rom.

13. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Låter tråkigt. Jag har ställt denna fråga ett antal ggr & fått till svar att Hero bör bli åtminstone nästan lika snabb som Legend när den får 2.1 men tydligen så har dom då varit helt ute & cyklat :ehm:

Som jag skrev tidigare så är skillnaden enorm mellan frugans Legend & min Hero 1.5 men jag hade hoppats på bättring :(

Ja ja. jag inväntar uppgraderingen & ser, om jag inte är nöjd så kikar jag på Root. Eller hur är det vissa skriver, kan det bli problem att Roota en Hero med den officiella 2.1:an eller är det också bara nys?

14. Summered

Summered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jo, men det är när det är fullt stöd för vår Hero. I nuläget körs det massor av "work-arounds" för att kunna få funktionerna att fungera på vår Hero, och det bidrar till att det blir segare än om den skulle ha officiella drivrutiner. Rätta mig gärna om jag har fel :P

Med det sagt så tycker jag att Kimera med 710 MHz OC har ett riktigt skön flyt, och det är inte riktigt någonting som stannar upp längre. Här sitter man och längtar efter officiell 2.1 alt. 2.2 med felfri JIT och OC :)

(Det är några saker som jag saknar med 2.1-ROM men det kan man stå ut med då denna (Kimera 1.8) är så snabb! :D)

15. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok, glädjande svar!

16. chulito

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick äntligen tummen loss häromdagen och installerade Sensehero 1.6

Helt klart snabbare och stabilare. Dessutom funkar Exchange och Spotify utmärkt.

Lade även in HDSPA-uppdateringen så nu streamar jag Spotifiy-musik i 160 kbps utan jobbiga avbrott :)

Tack för hilfen alla!

17. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

har prövat massa roms ock jag fastnade också för sensehero 1.6

Nu har jag dock bytt till sensehero 2.1 B3 och är så grymt nöjd, tillsammans med launcherpro så är det den snabbaste och stabilaste romen för mej.

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YJ1ueGkPAGU&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YJ1ueGkPAGU&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

18. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har säkert testat minst 20 olika roms, (1.5, 2.1, Vanilla, Sense, Jonasl's tangenbord osv) och alla dras med samma problem. Det laggar alltid när jag ska skriva något i landscape mode, ibland även i portrait mode (fast det märks mindre iom att man bara skriver med ett finger där)

Och jag störs verkligen av att det inte är multitouch, har Heron stöd för det eller inte?

Jag älskar min Hero och är defenitivt ingen apple-fantast, men Iphonen ligger långt långt före när det gäller att skriva (multitouch samt noll lagg)

Sorry om jag gick offtopic, men det har lite lite med seghet att göra trots allt ;)

19. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Smart Keyboard PRO är mig veterligen det enda tangentbord som stöder multi-touch. (Betalapp och enbart för Android >= 2.0.) Värt ett försök? :)

20. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska defenitivt ta en kik, tackar.

Men har Heron stöd för MT egentligen?