Ringa från datorn, koppla samtal över Android-telefon

Diskussion i 'Allmänt' startad av N6290, 12 sept 2012.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 041

MINA ENHETER

Hej!

Har sökt och sett ett par trådar här på forumet men ingen verkar komma fram till något vettigt. Jag vill alltså kunna ringa och ta emot samtal i datorn, som kopplas upp över Android-telefonen (GSM/3G) - vilket exempelvis programmet MyPhoneExplorer verkar kunna göra. Jag har dock ett krav till; större Google-förankring och att man till exempel kan göra det genom ett tillägg i Chrome. Finns det något sådant?

Undviker i det längsta att behöva installera separat programvara. De som använt programmet MightyText vet att just denna funktionalitet finns vad gäller att skicka och ta emot sms. Att föredra vore att "bryggan" mellan mobil och dator sker över Internet på valfritt sätt, vissa verkar ju t.ex. föredra att skapa en separat Wifi-länk dem emallan men det tycker jag komplicerar det!

Har läst på om Google Talk och Google Voice (någon får gärna berätta vilket som gör vad, blandar alltid ihop dem) även om jag aldrig använt något av dem. Nå, det jag läst låter ibland som att det jag eftersöker skulle kunna göras med något av dessa, genom applikationen på datorn och motsvarande app i telefonen. Sedan står det massa krångligt om eget telefonnummer och sånt jag inte alls är intresserad av. Berätta gärna hur det fungerar!

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 041

MINA ENHETER

sTillägg:
    Ser att MyPhoneExplorer inte överför själva samtalet så man kan prata i datorns headset, utan bara ger möjlighet att svara. Synd!
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=72365

Idén med bluetoothheadset är väl inte helt dum, men min tanke vore att kunna ringa även om telefonen ligger på laddning någon helt annanstans än där jag befinner mig.

3. Fimparen

Fimparen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Nån som löst gåtan att kunna ringa från datorn även om telefonen ligger på laddning någon helt annanstans än där du befinner dig? (Som ett bluetooth headset)
    Jag använder mig utav Android och har testat "MyPhoneExplorer" appen men med den måste man ändå använda sig utav mobilens mikrofon och högtalare...