Ringa med min tablet så samtalen går genom min mobil?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Lirkaren, 14 maj 2012.

1. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej
    Finns det någon app som gör att jag kan ringa vanliga telefonsamtal med min tablet med mitt Halebop som sitter i min mobil? Appen ska helst använda Wifi men Bluetooth går också bra, skulle vara grymt om båda anslutningsmöjligheterna fanns..
    Någon som vet om det finns någon sådan app? Använder MySms för att skicka och ta emot sms så det borde finnas något liknande för samtal?
    Hade även varit bra om både samtal och sms finns i samma app.

EDIT: Både mobilen och min tablet kör ICS.

2. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Skype skulle väll fungera. Om du har 3G i din tablet, så fungera ju Viber och andra sådana appar som knyts till mobilnumret på ditt sim-kort. Annars, som sagt känner jag bara till Skype.

3. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har redan skype, viber skulle inte heller fungera. Vill kunna göra vanliga samtal.
    Tack ändå.

4. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Då går det tyvärr inte. Fast kan man inte "ringa vanliga" samtal via skype, om man betalar?

MySms, är ju inga riktigt sms, utan meddelanden som man skickar via nätet till mottagare, som också har MySms, eller hur?

5. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Du skickar väl via internet men med ditt telefonnummer. För mottagaren behöver ju inte ha Mysms utan man skickar ju till personens telefonnummer.

Så jag skulle nog kalla det riktiga sms ändå, för dom kommer minsann fram på min faktura ;-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

6. Lirkaren

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Med MySms så får jag smset till min mobil som skickar smset vidare via wifi till min tablet. När jag skickar sms från min tablet går det via wifi till min mobil sen vidare till avsändaren.

Tycker det borde finnas något liknande för telefonsamtal.

Visst kan man ringa vanliga samtal via Skype om man betalar men ser ingen mening med det då jag ringer gratis till de flesta av mina kontakter med mitt Halebop.

7. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har letat efter samma sak själv tidigare och inte hittat något. Vet att flera gör det via Google voice, men eftersom det bara finns i staterna i princip så är det inget alternativ här i Sverige.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2