Ringa utomlands

Diskussion i 'Applikationer' startad av Jompa92, 24 maj 2013.

1. Jompa92

Jompa92 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Hej allesammans!

Jag söker kort och gott en applikation som fungerar väl att ringa med till utlandet. I det här fallet Thailand. Använder mig av Skype, vilket ej fungerar särskilt väl. Samtalet bryts titt som tätt och sämst är det när man ska koppla upp sig. Det kan bryta från tio till tjugo gånger innan man kopplas upp och i bästa fall får man prata några enstaka minuter innan det bryts.

Har testat att ringa via LINE messenger vilket bryts likaså inom en kort period och ger därefter, ett felmeddelande.

Söker nu någon form av VOIP, som inte gärna hänger sig. Jag betalar gärna för mig. För tillfället pyntar jag omkring 110 kronor i månaden och får då ringa obegränsat.

Tillägger att jag sedan tidigare ringde via Wi-fi på min Galaxy S2 och idag använder mig av 4G regelbundet på min S4. Har alltid varit detsamma vad bekommer Skype.

Vänligen hjälp en grabb, som enbart vill ta kontakt med sin käre flickvän, i ur och skur.

Med vänlig hälsning,
    Jompa

2. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Kanske testa googles nya Hangouts?

3. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Du nämner inte om det är en telefon eller dator i andra änden, antar det är en telefon.

Operatörerna får den service de betalar för i destinationslandet. Du kan prova voip med SIP protokollet. Sök på SIP och voip, finns många operatörer.

Använder Freecall sedan många år. Där kunde man för prova gratis.

4. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Ursäkta, det är precis som du skriver, en telefon jag kontaktar. Registrerade mig på Freecall för att kolla eventuella priser och dylikt. Det visar sig vara gratis till just Thailand. Laddade även ner applikationen på telefonen. Återkommer med svar när jag testat.

Tack för tipset!

5. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Än så länge har jag enbart funnit videosamtal när jag ser över applikationen. Då misstänker jag att den som tar emot samtalet, även måste ha det installerat.

6. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

att det bryts beror ju inte på "appen" utan det beror på att datan som skickas bryts. Dåliga dataförbindelser och säkert himla dålig datatrafik i mobilnätet där? sitter den du ringer till på wifi?

7. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Har bara kört voip visa bredband, aldrig över telefonnätet. Har hört att våra telefon operatörer djävlas med de som kör IP-telefoni över deras nät. Ett sätt att göra detta är att prioritera ner sådan trafik. Skulle kunna ge de symtom du fick med Skype.

Skall du få ett rättvisande resultat när du provar bör du köra wifi. Med Freecall fanns / finns ett alternativ :

Man registrerar sitt mobil nummer. När du skall ringa med Freecall slår du ett svenskt nummer du får av dem. Du får kopplingston och slår utlandsnumret. Kostnaden blir för ett svenskt mobil samtal plus Freecall kostnad. Observera att antagligen är det bara samtal till fasta telefonlinje som är gratis, inte till mobiler

8. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Det är säkerligen som så. I andra änden används inget nätverk alls. Det går vad jag förstår det som, via deras telenät där borta. Nätverket är således bara i min ände.

9. Jompa92

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    iPhone 5S
    Info:
    Jobbtelefon
    Platta:
    iPad Air
    Okej, tack för klargörande kring hurvida det fungerar. Får helt enkelt se hur jag gör. Tycker Skype har ett bra pris och ibland fungerar det någorlunda okej.

Tack igen!
    //Jompa

10. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Bor själv i Thailand och använder olika lösningar för kommunikation med familj i sverige. Jag är oftast online på mitt 3g här borta och det funkar ok. När jag väl har god mottagning funkar Skype utmärkt över 3g. Annars har min familj också köpt skypekredit så att de kan ringa thailändska nummer. Funkar utan problem, så länge min familj har goda nätverksförhållanden. Viber är mycket bättre efter senaste uppdateringen också. Jag använder även tele2 +46 ibland även om det inte är relevant för dig. Den vet jag att det går att förhandla om priserna med vissa operatörer här borta, och det är då möjligt att ringa till sverige för 1+2 THB, dvs 25-50 öre per minut, till sverige, dock inte med operatören 1-2-call som jag har. Kan vara värt att kolla upp...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 4 Beta

11. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Lycamobile kanske är ett alternativ? Då ringer du för 64 öre minuten till thailändska mobiler. Dessutom har de ett fastprisabonnemang för användning i Sverige inklusive 3 gb surf för 200 kr per månad. Inte helt fel kanske...

12. Amedi21

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t