Ringa via röststyrning

Diskussion i 'Blade' startad av Skidrow, 5 aug 2011.

1. Skidrow

Skidrow Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det finns ingen så det fungerar på Svenska?

Provat Vlingo, Röstaktivering och några till men dom klarar inte Svenska.

Eller ett program som man kan lära, typ säger jag Anders ring *** osv.

Last edited: 5 aug 2011
  2. Skidrow

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Alltså ett program som lägger in som ad-on på kontakt listan och man via det spelar in vad den kontakten kallas och sen då säger Ring - Anders och den kollar i kontaktlistans inspelningar vilket det stämmer mot och ringer det numret, sen grund inställningar för Ring, Hem, Mobil, Jobb i själva programet, då bör det inte spela någon roll om man pratar Svenska, Engelska, Tyska, Kinesiska lr något annat språk.

Last edited: 6 aug 2011
  3. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

4. Skidrow

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar fungera riktigt bra förutom att jag inte kan starta programet via BT headsetet och det är ju lite meningslöst om man måste ta i telefonen och starta programet.

ufolk gillar detta.
  5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Det var skumt iof kör jag med ett bt headset (mw600) och det funkar att starta appen med ett tryck på headsetet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. Skidrow

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar som det var en fördröjning, efter typ 30min fick jag upp en fråga vilket program som knappen skulle använda.

Dock väldigt mystiskt, jag och en kompis köpte var sin telefon samtidigt och min funkade micen 2, 3 gånger på 2.1 med kabel headset men aldrig på 2.2 lr blue 3.1 som jag kör nu så vi köpte in 2 st Sony MW600 headset och på min telefon funkade det direkt (t.o.m utan parning) men på hans fungerade det i 2min sen vägrar telefonen para sej med headsetet igen så då tog han trådheadset och på hans telefon funkar micen klanderfritt på kabelheadset.

Hur 2 likadana telefoner med samma programvara och som bör vara från samma batch kan vara så olika, min funkar bra med BT men inte med kabel och hans funkar inte alls med BT men funkar bra med kabel.

7. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sitter just nu och försöker få Cyberon Voice Commander att funka med mitt BT headset på min SGS II:a men ingenting funkar...

Jo, iofs så startar "orginal voice programmet" i den, men inte Cyberon som jag nyss köpt!!!!

Har testat alla olika tänkbara inställningar på orginalvoice progget för att det inte ska starta utan att cyberon ska ta över, men det vill inte alls om jag inte går in i menyn och klickar igång det och det är ju värdelöst!

Det är ju helknasigt att man inte kan starta det via BT knappen... o_O Det är ju liksom det som är vitsen med "handsfree" & röststyrning.... :mad:

BTW...På min N97:a så var allt på svenska OCH funkade klockrent med BT/röststyrning.... :(

8. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Kolla om du kan avmarkera "använd som standard" under hantera program

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. Skidrow

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan bara säga hur det blev för mej, när det började fungera (hade lämnat telefon i typ 1timme efter att det inte funkade med bt-knapp) så fick jag upp på telefonen välj vilket program du vill att telefonen använder när man trycker på bt-knapp och jag valde då alltid Cyberon och nu funkar det helt smärtfritt.

10. ufolk

ufolk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nope det gick inte att ändra något där...Tack för tipset dock!
    Däremot har jag fått svar av Cyberon via mail efter att de annullerat beställningen och ska ge tillbaks mina pengar! (skönt att det funka iaf!) :)

De skrev så här i mailet :

Dear customer,

Thanks for your mail. Per your request, we just refunded your both orders of Cyberon Voice Speed Dial and Cyberon Voice Commander. Please check your Google Checkout account, or emails form Google. If there is any question, please feel free to contact us.

Regarding to your question, we have verified the Bluetooth activation issue of Samsung Galaxy S II, and found that recent ROM version of it doesn't follow standard process of Android's definition to handle the Bluetooth activation event. We're not able to change it at this moment, but have reported this issue to Samsung, and hope they will fix it soon.

Meanwhile, we got a couple of users' feedback and discussion about this issue. We was told that there is a work around. For the details, please refer to a discussion thread in XDA forum:
    [Q] Bluetooth voice dialing problem - xda-developers

Hope above information helps and sorry again for the inconvenience. You're welcome to download these apps for evaluation again, and get refund if it still doesn't work.

Regards,
    Info
    Cyberon Corp.

Det förklarar ju en hel del!!:P
    Har "orörd" lur och KF3 (? den senaste?)....

SAMSUNG.....Kom igen nu och fixa BT anslutningar till Kies (synka bilder och meddelanden via bt automatiskt när man är hemma) och till handset och framför allt SVENSK röststyrning!!! :teeth:

11. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

okej, då är det väl tur att jag inte uppdaterat min lur sen jag köpte den; för hos mig funkar det kanon