Ringde till LG Support från Audio Video!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gnubaver, 11 apr 2011.

1. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Tjenare alla Optimus ägare, ni som har problem med batteriet och att den stänger av sig och dör, detta beror på att batteriet håller på att anpassa sig enligt LG's Återförsäljare Support. Kunder bör ge batteriet en vecka innan telefonen ger sig med att krångla, hon lät inte förvånad i telefonen när jag berättade om problemet kunder hade haft med sin Optimus 2X och sen frågade jag om man skulle doa telefonen och det sa hon att man inte bör göra då den telefonen man får troligen kommer ha samma problem.

2.3 Gingerbread är på väg! Hon kunde inte ge ett datum om när den kommer men hon kunde säga med 100% säkerhet att den kommer inom snar framtid till era O2X'ar.

Alla problem med batteriet och omstarter och att telefonen dör osv. var kända problem som dom verkligen vet om!

Hoppas detta gav er lite insyn i problemet.

Har ni några andra frågor så är det bara att skriva!

// MVH Johan (Audio Video)

M1ntos gillar detta.
  2. fmaansson

fmaansson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Förstår inte hur man kan släppa en lur med sådana problem. Okej om det ska fixas i en kommande release men det skapar ju en massa irritation hos kunder och badwill till LG...

3. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Låter nästan som vi köpt ett husdjur, jag tror inte ett skit på det här med "ställa in sig" och "anpassa sig".
    Mina batteritider har varit exakt likadana från första laddningen till sista.

Sen började mina omstarter efter ca en vecka, hur ska jag tolka det enligt vad LG säger?

4. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Första delen om att det är batteriet som anpassar sig låter inte speciellt trovärdigt (slight understatement).

Att dom känner till problemen låter lovande och jag håller tummarna att dom löser sig med 2.3, med lite tur så kanske datumet som sa 18/4 håller.

btw Ang. omstarter så skulle jag kunna leva med det om den gjorde som en gammal SE telefon jag hade som också startade om nu och då, med den skillnaden att den bad inte om PIN-kod när den hade roat sig med att boota om av sig själv.

5. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Men vad är det att haka upp sig på. Skaffa ett eller två extra batterier om ni har problem med batteri tiden .

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

6. beldus

beldus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vem i den här tråden har sagt sig ha dåliga batteritider?

Min batteritid är helt ok, brukar ligga på åtminstone 30-40% när jag sätter den på laddning på natten.

Men bortsett från det så man väl inte behöva köpa extra batterier för att få telefonen att klara sig över en dag i varje fall?!
    Om man nu inte sitter och surfar/spelar/ser på film konstant.

7. Ojike

Ojike Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Att mobilen stänger av sig och startar om sig är katastrof för en ny lur. Och att den skulle "anpassa sig" efter en veckas användning är ju skitsnack.. det är bara för att dom inte vill att folk ska DOA sina telefoner.

8. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Inte expert på batteri men har inte de modernare batterier ett eget minne? Kanske det LG menar som krånglar/ anpassar.

9. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har läst många mycket troliga argument för att telefonen/batteriet/systemet visst har en inlärningsperiod där den lär sig optimera sig själv efter hur system används. Har du någon länk till mer information om varför detta skulle vara skitsnack?

10. psivnert

psivnert Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det har han säkert inte. Ytterligare en gnällröv som inte har något bättre för sig än att sitta och gråta på ett forum för att han är inkapabel att själva fixa problemen. Avinstallera LG-skit. Använd INTE Exchange och onödig synk från facebook och diverse. Töm batteriet ett par gånger och ladda det minst en hel natt varje gång du har tömt batteriet. Hade också problem med batteritid. Men nu har jag minst 30% kvar när jag lägger den på laddning och då har den också stått och kämpat med otroligt dålig signal-mottagning där jag jobbar ca 8 timmar varje dag.

Då detta är ett forum där folk hänger för att hjälpa andra med problem och dela med sig av lösningar och kreativ kritik tycker jag att folk som inte har något kreativt att säga utan bara gnäll seriöst kan hålla käfften?!

Last edited: 11 apr 2011
  11. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Det är tvärtom, moderna batterier har inget minne vilket gör att man kan ladda när som utan att skada batteriet.
    Däremot finns det möjlighet att systemet kan lära sig minnets kapacitet, denna frågan vet jag diskuteras lite var stans men jag vet inte om det stämmer.

Om du hade skippat första meningen och sista stycket hade jag respekterat ditt inlägg.
    Men uppenbarligen lever du inte som du lär eftersom detta knappast var ett kreativt inlägg, så du bör kanske själv göra som du avslutade inlägget.

Last edited: 11 apr 2011
    Donre gillar detta.
  12. psivnert

psivnert Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och du är Überschturmführern här eller? Eftersom du inte förstod det jag skrev kan jag ju lika gärna fortsätta. Typiskt att det alltid finns någon som måste hävda sig så fort någon vågar stå upp och tycka något. 70% av mitt inlägg tycker jag själv var mycket givande för forumet. Du kanske ska läsa det sista stycket igen?

13. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Jag hade problem med batteritiden i början, men när man ska ha telefonen i säkert ett år så gör det inget om man "lider" av dålig batteritid i ett par dagar för nu är den snarare grymt bra, men naturligtvis drar det en hel del batteri om man spelar, det sitter ju trots allt en stark processor i.

Har ca 40-50% efter en dag, då åker pluggen ut 06.00 på morgonen och sätts i runt 20-22.00

Glömde laddaren en dag, stängde av 3g och då drog den runt 5% på en arbetsdag med lite användande.

Att LG's support säger att batteriet måste "anpassa" sig är säkert bara ett sätt att lägga det hela lite fint, finns säkert en mer teknisk formulering.

14. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 280
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Tänker inte ge mig in en pajkastning, men du bör kanske tänka på hur du formulerar dig så blir stämningen mycket bättre, den där kaxiga och tuffa attityden går liksom inte hem.

Kan hålla med om att de 70% var ok (som jag nämnde), men varför då ha med resterande 30% som inte hör hemma på denna typen av forum.

Überschturmführer?
    Knappast, bara en som vågar stå upp och tycka något.
    Men det fick jag visst inte utan att du behövde hävda dig ;)

15. Ravlor

Ravlor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

psivnert - 0
    cjb - 1