Problem: Ringsignal fungerar ej

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av majathur, 13 feb 2015.

1. majathur

majathur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Halloj!

Hat då en samsung som krånglar. Det är varken en ringsignal eller vibb när någon ringer. Får inte aviseringsar överhuvudtaget. Har även en stjärna i meddelandefältet som jag inte har någon aning om vad det är. Håller på att få ett psykbryt ärligt talat så om någon vänlig själ hade kunnat hjälpa mig vore jag evigt tacksam.

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Stjärnan betyder att du har tyst läge utan vibration. Hur ser det ut om du kollar ljudinställningarna?

3. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag undrade också vad den där stjärnan var för någonting ända tills jag blev upplyst om att det är ikonen för prioriterat läge. Du har antagligen startat det utan att tänka på det :) Om du justerar volymen i android 5 så kan du välja mellan "ingen" "prioritet" och "alla". om du switchar tillbaka till "alla" så är det som vanligt igen.

Det prioriterade läget har inställningar för vilka kontakter som ska släppas igenom samt om du vill höra meddelanden osv. Det finns även en tid du kan ställa in att telefonen eller plattan automatiskt ska gå över till prioriterat läge. Jag har den på 22-07 t.e.x. Alarm räknas alltid som prioriterade avbrott och släpps således alltid igenom!

4. majathur

majathur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Åh tack så mycket ! Hittade det! :)