Ringsignaler tar god tid på sig.

Diskussion i 'Hero' startad av gnuttenx, 17 sept 2009.

1. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Är det någon annan som har stött på att det verkar som mobilen inte ringer direkt. Jag har hört från en vän att hon har väntat ett flertal signaler (4-9st) innan jag svarar. Men i min ända så hör jag ringsignalen/vibrationen komma igång och svarar enligt mig efter 1-2 signaler.

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag läste samma sak någonstans, här eller på något annat forum. Verkar finnas ett antal välspridda buggar som gör att jag tvekar väldigt på om jag ska köpa en Hero, men jag är sugen...

3. dsg

dsg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min tar längre tid på sig att börja ringa när jag kör en mp3 låt som ringsignal, kan vara att det tar några sekunder in i låten innan musiken börjar ?

4. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Jag hör låtens början.

Kan det vara så illa? Jag kör också en mp3 som ringsignal, kan det vara längd/storlek på filen som ställer till det?

Min signal är på 2.10sek 1mb... Man tycker att det INTE borde vara ett problem när mobiler med bra mycket lägre prestanda klarar av det utan problem.

Last edited: 17 sept 2009
  5. atener

atener Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja
    Lite info som jag känner till, kanske inte gäller just ditt problem men det är om hur samtalen hanteras.
    När näten har hög belastning så sätt nya samtal i en kö, vilket innebär att man kan få x antal singaler medan man väntar på sin plats att ringa ut på nätet, då står systemet och lossas tutar för den som ska ringa. (samma sak gäller om t.ex. telefon inte har rapporterat sin status till masten, då måste nätet söka efter den. )
    Detta uppfattas ofta som man ringer typ 5-6 signaler men det ringer bara en 1-2 på telefonen.

ps
    heron är lite seg på att komma igång med signalerna också ;)

/aTENEr

6. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Kan instämma i detta. Gäller även om du har dålig täckning och/eller tvingas byta teknik (3G->2g exempelvis) för uppkopplingen...

7. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har upplevt samma sak. Dessutom spelar den upp default-signalen ibland på kontakter som jag har valt en speciell signal på. Men ibland spelar den upp rätt. Då är båda signalerna mp3 filer som ligger på minneskortet.

8. nbulp

nbulp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Oja. Jag upplever det där dagligen. Det gäller ringsignaler, larmsignaler och meddelandesignaler (SMS/MMS). Jag brukar t.ex. märka att ett larm har gått igång flera sekunder innan några ljud börjar höras (skärmen börjar lysas upp, etc)...

9. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Så här tycker jag att det har varit på alla mina senaste telefoner (S100, P3600, iPhone, iPhone, Hero).
    Jag har aldrig hört att nån har klagat över det, så att jag har inte känt att det har varit ett stort problem.