roaming i sverige??

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av betabob, 13 apr 2010.

1. betabob

betabob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Sen jag jag la in 2.1 så har min telefon börjat roama lite titt som tätt, jäkligt ireterande. Nu har jag en app som hindrar att detta händer men då den dödar all min nätverks anslutning så käns det lite opraktisk. Är det någon annan som råkat ut för samma sak? Och vad ska man göra åt det hela?

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

samma dag som jag köpte telefonen fick jag en Roaming ikon ett kort tag. då var det 1.5 i den

vet inte vad det beror på. Då var jag i centrala Stockholm, och har Telia som operatör. Du kan stänga av Roaming i inställningarna utan att stänga av nätverkstraffiken

Last edited: 14 apr 2010
  3. Nalleman

Nalleman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad innebär roaming?

4. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Roaming innebär att du går i ett annat nät än din operatörs. Oftast används detta vid utomlandsresor, eftersom din operatör med stor sannolikhet inte finns där. Telia vet jag har täckning i våra grannländer, men ska du till exempel till USA så kan du ju inte ringa med Tele2, då får du roama där, vilken operatör du roamar har Tele2 och den operatören slutit avtal om.

OnT: Min Spica roamar också ibland, men jag har Halebop och roamar Telia, så det ska väl inte kosta något extra?

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Halebop har väl inte något eget nät, utan roamar på telias nät hela tiden?

6. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo, det ska dom göra, det var därför jag antog att det inte kostar. Men ibland står det Roaming: Telia Halebop, och för det mesta står det endast Halebop. Det var detta som gjorde mig lite fundersam.