Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. victorl

victorl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Min upplevelse av supporten för de allra flesta företag är att frågar du samma sak tre gånger kommer du att få tre olika svar. Oftast ett externt företag som egentligen inte har någon behörighet att göra något och inte alltid är informerade om senaste ändringarna.

Branschforum som just Swedroid är otroligt värdefullt för att hitta och dela med sig av både kunskap och egna erfarenheter som supporten sällan kan ge.

2. Hogge

Hogge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Exakt samma sak har hänt mig senaste veckorna..

Från att Rocker har fungerat utan problem på i princip alla ställen så har nu detta också börjat balla ur med en del nekade kortköp..

Supporten är trevlig, men that's it.. de verkar inte kunniga, och det känns som att de jobbar hemifrån eller är väldigt långt ifrån utvecklarna.

Skriver man feedback om appen så är det svar med smileys och tack för att man kommer med tips/input, men det finns alltid den där känslan av att det inte händer ett skit med vad man framfört.

Är det förresten någon som vet något om "såhär spenderade du:"-notiserna ? en del notiser är utformade som "vill du veta vad du lade pengarna på?" men när man klickar på dem så kommer man bara in till appen och sedan händer inget mer.. och enligt supporten så är det som det ska vara.

3. Tipkaros

Tipkaros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a
    I söndags blev ett (kontaktlöst) köp nekad för mig också men när jag tog mobilen ut och försökte betala med Google Pay (kopplat till Rocker) funkade det normalt.

4. Patr!k

Patr!k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286

MINA ENHETER

Kan du se din pin-kod i appen? Jag kunde inte använda Google pay innan jag såg den.

5. darkshippo

darkshippo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    670
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    IPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    IPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    HTC 10
    Märkte att migrering från Bynk till Rocker medförde att de tappade 3 transaktioner i deras app. Blev tokig när saldot inte stämde med transaktionerna i moneymanagerex som jag använder. Begärde att få ut deras transaktionslista i csv och lyckades lokalisera detta. Bjöd in sambon och hon har ju 500kr insatta. Det som gör mig orolig är att Rocker kommer börja kosta pengar, jag menar. Varför vill de spendera en miljon på på att få in nya användare.

6. psydroider

psydroider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Konstigt, jag är väldigt nöjd med supporten. Särskilt chatten som de svarar på väldigt snabbt dygnet runt. Jag fick svar på min fråga direkt en söndag morgon.

Ang. Google Pay så står det så här i välkomstmailet (det första man får efter att man registrerat sig):

"Ditt kort är på väg och du har det i handen inom fem dagar. När det är framme hittar du PIN-koden säkert förvarad i appen. Förbered kortet för ditt första köp genom att fylla på det via appen. Du kan även börja använda kortet redan dagen efter att du beställt det genom att ansluta det till Apple Pay eller Google Pay. Smidigt va!"

7. kalle85

kalle85 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t PRO
    ROM:
    Standard
    Ja jag är med på det nu :) Som jag skrivit några gånger nu: Jag försökte betala (några dagar efter jag beställt kortet) via google pay i butik (tre olika butiker) utan att lyckas. Jag kontaktar supporten (eftersom det som sagt borde fungera) och får till svar att det kommer inte fungera med kontaktlösa betalningar i fysiska butiker innan kort + kod har använts men att det fungerar med google pay i nätbutiker...

Jag har betalat med samsung pay/google pay/garmin pay i ett antal år nu och det fungerar alltid bra med mina andra kort.

8. psydroider

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jo, jag förstår. Menar bara att supporten inte svarade rätt på den. Det borde de veta :)

9. svenix

svenix Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4 918
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Jag beställde mitt Rocker-kort i tisdags. Igår la jag in det i Google Pay.
    Idag provade jag att betala med Rocker via Google Pay när jag handlade på Willys. Och det funkade! :)

Jag kan fortfarande inte se någon PIN-kod i appen, den bara snurrar i oändlighet. Men via Google Pay funkar det alltså efter två dagar. ;)

Sale gillar detta.
  10. psydroider

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Intressant. Då kan vi stryka teorin om att behöva vänta tills pinkoden syns i appen :)

svenix gillar detta.
  11. kalle85

kalle85 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t PRO
    ROM:
    Standard
    Ja, jag ger mig nu ;):D

12. Sale

Sale Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Trevligt med dessa 500kr för de som får det och det är kanske inte så farligt dyrt ekonomiskt för att få nya kunder...

Det jag kan inte fatta är hur de skall klara att betala cashback upp till 10% till kunder som har värvat många nya kunder när de flesta andra banker inte klarar av det, man kan knappt få mer än 0,5% återbäring hos någon annan i sverige där kortet inte har något årsavgift...

Jag undrar hur länge de kommer att kunna betala ut uppemot 10% i cashback och hur skall de kunna finansiera detta även om det är bara 500kr i månaden och max 6000kr/år så är det en stor kostnad för Rocker, det vare tråkigt om man typ värvar 4 nya kunder och kommer upp i 2% cashback vilket jag tycker är bra och sen efter några månader att det skall dras in...

13. jerry84

jerry84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    En teori är ju att det håller i ca 1 år. Detta gällde de flesta nya kort som försöker värva så många det går på kort tid. Både Komplettbank och Northmill dra ju ner bonus nivå efter ett tag.

Sale gillar detta.
  14. Sale

Sale Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Antagligen men tråkigt att det skall vara så i längden med flera som följer varandra, vem vet de kanske hoppas på att dessa nya kunder fortsätter använda deras kort även efter att cashbacken minskar drastiskt efter år 1...

15. psydroider

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Om man kommit upp i 10% cashback betyder det att man värvat 19 personer (eller 20 om man inte startade med tipslänk). Någon av dessa personer kanske tar deras lån, skjuter upp betalningar eller tar ut mer än 3000 kr/månad ur en bankomat som ger Rocker en liten slant. Så kan tänka mig att det går jämnt ut ekonomiskt för de få de betalar ut 10% cashback till. Men visst, allt varar inte för evigt. Hoppas på längre än ett år bara

Sale gillar detta.
  16. Sale

Sale Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag är själv glad om det är så och detta överlever längre tid men ingen annan aktör har lyckats med det långsiktigt av en anledning, att det inte lönar sig för de, hoppas verkligen att Rocker lyckas långsiktigt och ger åtminstone 2% cashback långsiktigt för då kommer många av de som är ute efter cashback på sina köp att bli deras kunder...

17. Masterchief1337

Masterchief1337 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Någon som vet hur lång tid det tar från att någon använt din länk till att det kommer upp i appen? :)

18. victorl

victorl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Direkt

19. svenix

svenix Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4 918
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Platta:
    Samsung Note 8.0
    Ja, det kommer direkt. Jag värvade min fru igår så jag såg att det uppdaterades i min app direkt.

Sale gillar detta.
  20. psydroider

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Som de andra säger så ska det synas i appen direkt. Tänk bara på att personen du värvar ska beställa ett Rockerkort, öppna ett sparkonto och genomföra en koppling till ett bankkonto eller ett kort med Rocker Connect för att du ska få ytterligare 0,5% cashback