Problem: rocket rom kan ej uppdatera

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av halvar, 23 feb 2012.

  1. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    hejsan kör rocket rom v1.3 och försöker uppdatera den till v1.4 men de går inte flashen stannas när jag försöker installera den via cwm även provat andra roms även där stannar flashningen upp efter ett tag vad kan de bero på?
     
  2. enmil

    enmil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du snackar om Rocket ROM ICS så måste du använda odin mobile (INTE odin pc) för att flasha in den. Det går inte med CWM. Man förlorar root med CWM och många har sagt att dom fastnar i flashningen vid modem biten.

    Säger det igen använd INTE Odin PC för att flasha in den eller någon annan custom ROM. Då får du gul triangel och flashräknaren höjs. Däremot funkar det mra med stock ROM och Odin PC.
     
  3. halvar

    halvar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    okej jag använde cwm när ja installerade v1.3 men sen när jag skulle uppdatera till v1.4 så går de inte via cwm då hackar de upp sig ! men ska ja då använda mobile odin för att få in v1.4 ? tack på förhand
     
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Följ instruktionerna som dom har på första posten. Speciellt där det står "Reb0rn solution"...

    Det är viktigt att du flashar den första läckta kines romen med mobile odin först från en valfri GB rom.

    Efter det så är det grönt ljus att flasha vilken ics rom du vill...

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk