Röd skalig ton i skärmen

Diskussion i 'Samsung' startad av knudsen777, 4 nov 2011.

1. knudsen777

knudsen777 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Hej! köpte en ny tab, kom hem packade upp denna, startade upp den och såg att skärmkvaliten var helt åt skogen dålig. Det var en överdrift av rödfärg i bilden, och bilderna såg ut som en riktigt dålig VGA bild med enormt höga kontraster.
    VAd kan detta felet bero på, var ine på telia och frågade, de kunde se pronlemet, men ville inte byta ut den utan skicka den till anovo till lagning.....gick ej att snacka sig förbi detta, vilket jorde mig otroligt ledsen.....

Frågan är vad detta felet kan bero på?

Tacksam för all hjälp i frågan!
    Mvh Knudsen777

2. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låter ruskigt tråkigt att en helt ny platta är kass.. Jag är övertygad om att skärmen är kass faktisk, tycker det låter som det..

Jävligt dåligt av telia att börja bråka med dig, den skulle dom bytt ut med en gång tycker jag..

3. knudsen777

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Tack för ditt svar! Tro mig då jag säger det, telia räddar inte sina kunder genom detta beteende, även samsung tyckte att plattan skulle bytas ut mot en ny....sååå surt att behöva vänta på lagning av en vara man haft i ca 10min för att senare skicka på service!

Leste på telias forum att samsung lagat detta med olje problemen och andra problem med displayen, det skulle tydligen vara ett 1a produktions problem!?

tror ni av er erfarenhet att jag kommer få en ny platta eller få den lagad?

4. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Svår och säg.. Du får nog bara avakta och se eftersom telia är dumma i huvet och inte värnar om sina kunder..
    Jag har liknande problem med tre och en mobil, jag kan ju tala om att tre har ju förlorat en kund som har två mobiler med ab och en laptop med trådlöstbredband iallafall.. Och det räcker med att jag läst ditt fall så komme jag aldrig att bli kund hos telia heller...

Jag personligen kommer aldrig rekomendera varken tre eller telia till någon..

Aja, lycka till med idiotföretaget telia, håller tummarna för att det löser sig på bästa enklaste sätt för dig!

5. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tja, häv köpet och köp en ny, måste ju gå att ångra sig när plattan inte är korrekt.

6. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det finns egentligen inga sådana möjligheter om man köpt i butik. Du är helt enkelt beroende av butikens välvilja. Däremot brukar det finnas policys som säger att om en produkt gått sönder inom första veckan så ska den räknas som "dead on arrival" vilket gör att du ska kunna få en utbytesprodukt. Kolla med Telia om så är fallet. Det är också möjligt att Samsung har en sådan policy.

Hur länge hade du haft produkten hemma innan du upptäckte felet?

Jag brukar personligen köpa saker över nätet pga att jag där har möjligheten att häva köpet inom en tvåveckorsperiod i och med distansköplagen.

7. knudsen777

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Hej!

Köpte den i butik, men har inte hunnit öppna den av olika anledningar. Först 2 veckor efter fick jag tummen ur och öppnade paketet och såg felet....surt men sant!

Jag tror det är tegra chipet eller någott med moderkortet? vet ej???

Vet ni om det stämmer att samsung har fått ordning på de nya plattorna som kommit vad gäller skärm problemet, har lest att felen ska vara borta nu!?

Och jag kan istämma med er andra, aldrig telia igen!

8. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om du dröjer två veckor så får du tyvärr räkna med att det blir reparation. Det hade inte spelat någon roll var du köpt produkten. Tänk i framtiden på att direkt kolla om produkten fungerar - så slipper du dessa problem.

9. knudsen777

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Hej alla!

Först skickades min tab som är helt ny till Anovo i Kristinehamn, där ligger den i knapt en dag före de skickar den till Västerås....Why tänker jag?
    Varför skickar de den vidare....jag kan inte fatta detta men tänkte oxå att det vet säkert ni här på forumet!!!....eller????

TAck igen alla!

10. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Detsamma hände för mig. Först Kristinehamn sen Västerås. Fick den tillbaks på 14 dagar i allafall. Min är också inköpt hos Telia. Mitt problem var en oljefläck.

11. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kan ju ha något att göra med: Anovo Nordic AB har varslat 24 anställda i Kristinehamn om uppsägning genom på grund av omorganisation. Enligt affärområdeschef Roger Engström ska personer som varslas erbjudas jobb i Västerås. Förhandlingar pågår. Gjordes under sensommar/tidig höst om jag inte minns fel.

12. knudsen777

Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    CMD12.1
    Telefon 2:
    Samsung S4+
    Telefon 3:
    Lg g2
    Ringde Anovo idag. Defekt skärm och ny på gång från samsung. På anovo sa dom att just det problem med newton ringar var en serie av dåliga skärmar, men att detta fenomen nu ska vara borta...stämmer detta?. Efter att samsung bytt ut de dåliga skärmarna har då oxå de omtalade newtonringar försvunnit?

Tack igen alla för svaren!