Problem: Rörelsefunktioner.

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by orsla, Jun 11, 2012.

1. orsla

orsla Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej på er!

Har en liten fundering. Jag har lekt med rörelsefunktionerna i telefonen lite och upptäckt att den här funktionen "vänd för att tysta" inte fungerar om jag spelar upp musik via spotify. Spelar jag upp musik i den medföljande spelaren så fungerar det perfekt, eller om det ringer etc. Använder jag spotify så spelar det vidare lika glatt trots att man vänder telefonen upp och ner. Detsamma gäller spotify och funktionen med att täcka displayen med handflatan. Ska det vara så här? Är det likadant för er andra?

Sen undrar jag också hur det här "stay-awake" funktionen fungerar i lite dämpad belysning för er. På kvällen(inte helsvart!), i ett halvmörkt rum etc. Jag ser att ikonen, det lilla ögat, blinkar till men telefonen släcker skärmen i alla fall.

Det här med att knacka två gånger uppe på telefonen för att gå högst upp i listan verkar vara lite halvdan den också. Ibland fungerar det och ibland inte.

Tack på förhand!
    Om ni har någon lösning på detta får ni gärna hojta till!

Mvh Daniel

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Funktionen med att vända telefonen är app-relaterad och funkar därför bara i de appar som faktiskt tillämpar funktionen.

Stay awake funkar generellt rätt dåligt för mig, men det kanske bara är för att jag ser osedvanligt omänsklig ut. ;)

Knackandet funkar hyffsat, bara man inte knackar för fort eller för långsamt eller i fel vinkel, eller håller telefonen fel... Allt som allt ganska meningslöst då det allt som oftast går snabbare att scrolla för hand.

3. PSPlayer

PSPlayer Youth Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ROM:
    stock
    Platta:
    iPad Air 2
    ROM:
    stock
    jag kan svara på det där om Smart-stopp (stay awake som du skriver). Det fungerar bäst när frontkameran kan se dina ögon. Så i mörker, låg belysning eller om man har glasögon fungerar det sämre.

Sen där med dubbelknacka fungerar klockrent för mig varje gång men tyvärr så fungerar funktionen för närvarande enbart i kontaktlistan och epost-klienten (inte gmail-appen).

4. orsla

orsla Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för era svar! Jaja, då får vi väl hoppas på att Spotify kommer med en uppdatering till sin app kanske! Gällande det andra så kanske det också kan bli bättre med tiden.

5. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    trist om de lägger in fuktioner i romen som inte funkar i alla applikationer.