Är det någon som har en aning om det existerar någon app som fixar 'on-the-fly' kryptering av röstsamtal, utan att använda sig av SIP/VoIP? En sådan förmodad app skulle isf kunna tänkas att fungera så att den krypterar i real-tid (möjligtvis med någon algoritm som är extremt snabb) det som sägs, och skickar över mobilnätet? (naturligtvis där andra änden har samma app) Om det skulle vara tekniskt omöjligt, så skulle jag även vilja ha en förklaring varför i sådana fall.
Om det ska gå via mobilnätet borde ansvaret ligga på operatören tror jag. Jag rekommenderar Mumble för krypterad VoIP. ~ Sent from my LG G2 using Tapatalk 4 ~
Jag tror att Google sagt att de spärrar all tillgång till tal från appar för att förhindra bedrägerier. Om det stämmer så kommer det alltså inte gå att göra en app som krypterar talet. Även om det inte stämmer så verkar det på kretsnivå saknas den kopplingen eftersom det är extremt sällsynt med appar som faktiskt klarar att spela in samtal, annat än via högtalare till mikrofon då.