Röstmeddelanden till sig själv?

Diskussion i 'Applikationer' startad av finklemcgraw, 4 dec 2010.

1. finklemcgraw

finklemcgraw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

Jag har försökt hitta en app som gör det enkelt att spela in kortare röstmeddelanden till sig själv, och sen exempelvis skicka dessa som en bilaga till ens egen e-post-inbox. Några tips?

Bakgrunden är att jag tycker mig ständigt komma på bra idéer/saker/todo-punkter när jag är "ute på stan" som jag sen brukar glömma bort. Om det fanns ett bra verktyg för att smidigt fånga upp dessa (klicka, prata, skicka) och samla dem på en plats som jag vet att jag kommer att kolla av senare (min e-postlåda?), så vore det i min värld toppen. Det duger alltså inte att jag måste komma ihåg att kolla inuti appen på telefonen, för det brukar jag också glömma bort. Det kan väl inte bara vara jag som är så tankspridd?! :)

Jag har provat några av de vanliga inspelningsapparna, men jag tycker att det alltid är en väldans massa klickande innan man får iväg filen som en e-postbilaga -- osmidigt.

2. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Kolla på Note Everything.

Lägg till widgeten på startskärmen, klicka på mikrofonen på högra sidan och starta inspelning. När du är klar kan du döpa filen och även fylla på med skrivna anteckningar.
    Klart.

För att sen skicka så trycker du på Menu/Send note.

Väljer du att bara spara den, så kan du skicka den senare genom att öppna appen med den vänstra ikonen, hitta din fil och långtryck på den. Välj Send note.

3. finklemcgraw

finklemcgraw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset! Note Everything var bra, men jag tyckte att det krävdes onödigt många klick för att få iväg filen.

Jag hittade dock för en stund sedan en app som gör EXAKT det jag var ute efter (shit, jag älskar verkligen min Android-lur, utbudet är ju enormt!): netMemo

netMemo verkar vara designad för att så smidigt som möjligt leverera ljudinspelningar via e-post. Det tar bara totalt bara två klick, ett för att starta inspelningen, och ett för att stoppa den, sen skickas den tydligen automatiskt -- supersmidigt! :)

4. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Live recorder pro kan rekommenderas annars :)