Röststyrning, Android 4.1

Diskussion i 'Allmänt' startad av Tibbelit, 30 okt 2012.

1. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Någon som vet hur man kan röststyra sin mobil/platta så att den faktiskt svarar mig med en röst och inte en googlesökning? (som på alla reklamvideos som finns uppe på nätet)

Har försökt både på svenska och engelska, både på Asus TF Prime och SIII som båda gör 4.1.

Tips :)?

2. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Du måste ställe in till engelska både i systemspråket och för röstsökningen (och starta om google Now). Du kan alltså tyvärr inte ha svenska i resten av plattan för att det ska fungera.

Har du rootat så ska det dock finnas en modifierad version av google Now som fungerar oavsett systemspråk.

Tibbelit gillar detta.
  3. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är sjukt att det inte räcker att ändra röst språk till engelska. Varför måste system språket oxå ändras? Google släppte ju deras röst sökning till iOS idag och det funkar med svenska som system språk :S

4. Fet

Fet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej, det fungerar inte på iOS heller, den klarar bara av att göra enkla google-sökningar.
    Sverige är inget prioriterat land för Google.
    Vi får vara utan röststyrning, precis som med många andra Google-tjänster.

5. Tibbelit

Tibbelit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack! Hade ingen aning om att man skulle ändra systemspråket! :)

6. Wardancer

Wardancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

På ämnet, senaste uppdateringen säger att man kan starta appar via google now, vad exakt är kommandot för detta?

Nog det som stör mest med google now, det verkar saknas dokumentation om hur man faktiskt använder det. Visst det ska ju vara "naturligt" men en del av keywordsen är rätt specifika.

7. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fel, det funkar visst. Det räcker att ställa in röstspråket till engelska. Hela mobilen behöver inte vara på engelska, till skillnad från Android. Jag vet för jag har en iPhone och en Galaxy S3 framför mig. Jag får röst feedback på min iPhone och även cards.