Problem: Röststyrning av Deltaco strömbrytare via Chromecast med Google TV slutat fungera

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av MOB_i_L, 3 aug 2023.

1. MOB_i_L

MOB_i_L Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello, WiFog
    Telefon:
    Alcatel 1C 2019 TCL 5003D_EEA

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, WiFog
    Telefon:
    Telefon 2:
    Alcatel U3 2018 TCL 4034D
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Fame Lite GT-S6790N
    Platta:
    ZTE Light V9
    Platta 2:
    DMTech 724LE
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (HD)
    Andersson ADS 2.1 1
    Jag kunde styra mina Deltaco-strömbrytare genom att tala i fjärrkontrollen till Chromecast med Google TV (HD) tills för några veckor sedan, men nu fungerar det inte. Det går att röststyra strömbrytarna via Google Assistenten (Assistant) i Android-telefonen och det fungerar som det gjorde i Chromecast tidigare. Chromecast med Google TV uppdaterades senast i mars, d.v.s. långt innan det slutade fungera. Nu när jag talar i fjärrkontrollen till Chromecast så skriver den vad jag säger korrekt, men gör inget och säger inget. Jag tyckte det var bekvämt att styra via Chromecast-fjärrkontrollen, ty jag har inte alltid min mobil i tv-soffan.

Jag har konfigurerat strömbrytarna enligt Deltacos instruktioner i deras app. Jag har kontaktat Deltacos support via appen, men ej fått något svar. Allt är givetvis kopplat till samma WiFi-router.

Har någon upplevt samma sak? D.v.s. att styrningen via röst i Chromecast-fjärrkontrollen slutat fungera med Deltaco-prylar.

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Efter ditt inlägg så la jag in mina wifi-lampor (som jag tidigare behövt två olika appar för att styra) i Google Home-appen och de lampor som tillhör den ena appen (Smart Life) fungerar alldeles utmärkt att styra med mikrofonen i Chromecasten men de lampor som tillhör den andra appen (eHomeLife) fungerar inte att styra på samma sätt (de funkar dock utmärkt att styra med Google Home, samtliga lampor är i samma wifi-nät) så jag gissar att det är något strul med Deltaco-appen i ditt fall.

Kristy och MOB_i_L gillar detta.
  3. MOB_i_L

MOB_i_L Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello, WiFog
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, WiFog
    Telefon:
    Telefon 2:
    Alcatel U3 2018 TCL 4034D
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Fame Lite GT-S6790N
    Platta:
    ZTE Light V9
    Platta 2:
    DMTech 724LE
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (HD)
    Andersson ADS 2.1 1
    Det fungerar nu, att tända och släcka med rösten och Chromecast-fjärrkontollen, efter många uppdateringar och har fungerat ett bra tag.