Fråga: Röststyrning av kamera, kan inte spela in video

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av Cepetomte, 6 feb 2020.

1. Cepetomte

Cepetomte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Försöker komma på fiiffiga sätt att kunna ta bilder/filmer när man är ute och går med vantar på.

Dubbeltrycka på strömknappen för att öppna kameran - check
    Trycka på volymknappen för att ta en bild - check
    Spela in video - inte check!

Hittade inställningen att styra kameran med röstkommando vilket verkar fungera för stillbilder genom att säga cheese, shoot osv. Men "record video" för att starta filminspelning får jag inte att fungera. Har försökt ganska många gånger med lite olika uttal men inget verkar fungera.

Någon som har några tips?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 285
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan kanske använda bixby voice för ändamålet? Dvs långtryck i stället, tills assistenten hoppar upp, och sedan prova "record video".

Men annars fungerar kanske handskar som är mobilvänliga? Fast det är klart, vid 0c brukar sjunker känsligheten, så det kanske inte fungerar med dem på.

Cepetomte gillar detta.
  3. Cepetomte

Cepetomte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm, jag trodde att jag hade allting med Bixby avstängt. Har aldrig ens testat. Men tamejtusan så fungerade det att hålla in knappen och säga record video. Då började den spela in. :teeth: Yay. Tror inte den använder kamerans inbyggda röststyrning men spelar ingen roll, resultatet är det samma.

Jag har haft mobilvantar förut men just nu har jag ett par hemstickade vantar som frugan har gjort :P

Bifogade filer: