Fråga: Röststyrning SII, bra app?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av elfuego, 8 mar 2012.

1. elfuego

elfuego Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy S2 har ju funktioner för röststyrning men tyvärr fungerar det väldigt dåligt att anropa kontakter i telefonboken. Vad jag läst har detta till stor del att göra med att den tolkar mina svenska namn på engelska. Min fråga är om det finns någon app för detta som fungerar bättre än standardversionen. Hade hoppats på att man skulle kunna spela in en fras för en viss kontakt och sen anropa den och på så vis få bättre igenkänning men har inte hittat någon sådan funktion i "voice command".

Någon som har en lösning på problemet?

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Prova:
    iris
    Mira
    Skyvi

Alla finns på market, men funkar väl sådär... vet att de kommit många uppdateringar på Skyvi på sistone men har inte testat den än....

Alla använder engelska så man får tex kalla hem för home i kontakter om du vill ringa "hem"...

3. elfuego

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okek, ska testa och se om någon av dom apparna fungerar bättre. Tack för tipsen!

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Tycker Assistent funkar rätt bra

5. elfuego

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon av dessa appar som kan användas för att skapa egna röststyrda kommandon, som alltså inte tolkar texten i telefonboken?

Röststyrning som funktion har ju funnits länge men tidigare fick man ju själv spela in en fras och koppla den till en viss kontakt i telefonboken, det fungerade enligt mig betydligt bättre men krävde såklart en del initialt jobb.