Röstuppringning

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av RoidRage, 24 september 2010.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Införskaffade ett BT headset (SE W-600 tror jag det heter) för att använda med röstuppringning med min HTC Desire. Nu verkar det som en sådan funktion inte finns i telefonen. Kan det verkligen vara på detta sätt? Har haft röstuppringning i flera av mina gamla mobier sedan åtminstone 7 år tillbaka i tiden. Går utvecklingen bakåt? Eller är det något jag inte begriper i hanteringen av lurhelvetet?

2. jope84

jope84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det finns men fungerar bara på engelska. har testat själv men fungerar sisådär, den letar upp något nummer på nätet. när jag sa call sandra så ringde den upp någon blomster butik den hitta på nätet

3. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Varför skulle den börja leta nummer på nätet? Borde den inte börja med att kolla personer i telefonens namnlista först? I mina tidigare mobiler ställde man själv in vilket röstkommande man ville använda för att ge kommandot uppringning till telefonen.

Var hittar du inställningarna i din Desire?

4. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du tankar appen Voice Dialler eller Voice Search.
    Men prata på engelska bara. :)

5. RoidRage

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tackar för hjälpen, Voice Search verkar ja skapligt avancerad om man får tro videon. Dax att leka lite.
    Efter att jag installerat och aktiverat den upptäckte jag att telefonen tappar kontakten med 3G nätet (x vid 3G strecken). Behöver man roota den för att komma åt ett sådant problem. Kollad din guide till rooting, och det är inte utan att man blir en smula nervös.