Rollerna som tillverkarna kommer axla 2012?

Diskussion i 'Allmänt' startad av lono, 16 feb 2012.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nu när man börjar få humm om vad som kommer hända Androidåret 2012 så kan jag inte hjälpa att känna att tillverkarna har axlat speciella roller som kommer upprepas från förra året.
    Nu säger jag inte att det är fel att nicha sig och det är ju egentligen rätt naturligt att varje tillverkare hittar en egen plats på marknaden. Men vore kul om saker och ting skakades upp lite i Androidvärlden 2012.

Sony(Ericsson)
    Gör snygga mobiler med egen design, bra mediaegenskaper(kamera, ljud, skärm). Men 1 generation efter i hårdvara för de kan/vill inte konkurrera med de stora pojkarna. Men är man inte specblind så är det säkert bra brukstelefoner, och kommer vara prisvärda.

LG
    Först med monsterhårdvara(dualcore förra året, kanske först med quadcore i år) och allting ser toppen ut på papperet men kommer ha bedrövligt buggig hårdvara och bara sälja i början när first adopters vill testa något nytt. Jag håller verkligen tummarna att de kommer bättra sig i år, men känns som om MÅNGA inte kommer köpa LG med tanke på hur de varit innan. Har de nånsin brytt sig om mjukvara? Känns som om de var rätt bedrövliga med det redan på featurephonetiden.

HTC
    Kommer släppa monsterlur med gedigen byggkvalité och design, men kommer inte riktigt nå upp till Samsung när det gäller prestanda. Kommer tillsammans med Samsung ha de intressantaste highendlurarna. I år ska de enligt utsago också dra ner på antalet modeller, vilket jag tycker är bra. Gått lite inflation i HTC annars.

Samsung
    Kommer släppa den absolut värsta luren(känns som om de har ett försprång gentemot de andra i och med att de har sin exynosplattform) men designen kommer vara rätt tråkig och intetsägande. Kommer sälja som smör.

ZTE, Huawei och Motorola är lite av wild cards.
    ZTE var ju förvånansvärt anonyma förra året efter de gjort succé med Blade. Motorola släpper ofta intressanta modeller som inte riktigt följer strömmen(Razr med megabatteri, droids med fysiska tangentbord etc) men de brukar släppas sent på året. Huawei har väl något super quadcore chip på gång, så de kanske rör om rejält.

Hur som helst så tror jag det kan bli ett intressant Androidår 2012!