[ROM][24/08] WildPuzzleROM, JIT, EXT4, apps2sd, supercircle batterymod! Etc..

Discussion in 'Wildfire' started by danne_jo, Aug 25, 2010.

1. danne_jo

danne_jo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har släppt ett rom på XDA-forum men tänkte dela med mig av de här oxå.
    Kommer inte skriva om allt på svenska.
    För senast info rekomenderas att ni besöker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7791635

THIS ROM WORKS BUT YOU MUST HAVE A CUSTOM RECOVERY TO INSTALL IT

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

[​IMG] [​IMG]

Features:
    • Based on WWE_1.14.405.2
      [*]Rooted (su +Superuser.apk 2.3.2.1 the apk can now be updated via MARKET added to /data/app)
      [*]Several kernels to choise from with ext4 support, overclocked kernel is planned!
      [*]Busybox
      [*]Apps2SD (Darktremor 2.7.5 RC3 Script) (Requires Ext Partition. If you want to move dalvik-cache, make sure you flash the patch to do so)
      [*]Activated data/app
      [*]Deodexed system/framework and system/app to support theme, for example supercircle batterymod
      [*]Nano text editor
      [*]Bash shell support
      [*]No bootsound
      [*]Hosts file to block ads! in programs and games updated in /etc/hosts (this also speeds up phone as less memory is used and it can save money on internet traffic!!!)
      [*]Moved Google Talk, Google Maps, and NEW Facebook 1.3.x to /data/app (saves some space)
      [*]Adds Rom manager to /data/app (Choose BUZZ aka Wildfire as phone model when asked to download recovery)
      [*]Wireless Tether
      [*]Included extra apps: Estrong file and task manager, Spare Parts, Titatium Backup, Rom Manager, Alexander Blom gmail unreadcount widget
      [*]And what i have forgotten :)

Known bugs:
    • None yet

Changelog:
    Click here.

Things that would be nice to have or fix(not problems releated to my work)
    1. Enable JIT * FIXED
    2. Overclock and undervolt kernel
    3. Enable Live wallpapers in HTC SENSE

Installation Instructions:
    1# First do a nandroid backup
    2# Do a FULL system wipe
    3# Install rom

For example, start flashing in this order lowest number first and then next lowest number:
    0001_WildPuzzleROM_v?.zip
    0010_move_dalvik2SD_v?.zip
    0052_kernel_custom_2.6.29_ext4.zip
    And then boot up phone!
    Change wallpaper, and then reboot phone!
    After reboot, flash:

0901_Supercirclemod_B.zip
    0991_jit_on.zip

0001_WildPuzzleROM_v2.zip - The base system it self!

0010_move_dalvik2SD_v1.zip - Does as it says, moves dalvik to SD-card! (I like to flash this before first boot, but its flashable after also)

0050_Kernel-2.6.29-4266b2e1-htc-kernel_from_WWE_1.14.405.2_standard_in_this_rom.zip - This is the standard kernel in this rom: WWE_1.14.405.2

0051_Kernel-2.6.29-2b476f49-htc-kernel_from_FRA_Bouygues_1.23.483.2.zip - This is the kernel from a later release: FRA_Bouygues_1.23.483.2

0052_kernel_custom_2.6.29_ext4.zip - This is a custom kernel with ext4 support made for this rom by HCDR.jacob and ralle.galle more features will come - click here for source.

0300_adds_system_ringtones_and_alarms.zip - Adds sounds to /system/media ringtones and alarms

0400_mods_disable_power-enable_trackpad-to_wake_up_v1.zip - This mod disable Power button function to wake up phone, the trackpad will be used insted

0500_remove_htc_apps_similar_to_vanilla_android_v1.zip - This mods makes it look like plan android without sense, but sense dialer and contacts are still there.

Only flash a 09xx_*.zip after the phone have been rebooted atleast ones after flashing base system (0001_*.zip)

0900_orginal_framework_stock_battery_icon_v1.zip - This removes any mod made to framwork like supercirclemod (0901_*)

0901_Supercirclemod_B_v1.zip - This adds supercirclemod, replace standard battery icon, see first screenshot

0902_extra_colorful_statusbar_icons_and_supercirclemod_B_v1.zip - This adds extra colorful statusbar icons and supercirclemod, replace standard battery icon, see second screenshot

0903_extra_colorful_statusbar_icons_and_solid_supercirclemod_B_v1.zip - This adds extra colorful statusbar icons and SOLID supercirclemod, replace standard battery icon, see third screenshot

Only flash a 099x_*.zip after changed wallpaper atleast ones after flashing base system (0001_*.zip)

0990_jit_off.zip - This will deactivate JIT if you have flashed 0991_*.zip as in standard rom, linkpack score 2.2-2.3Mflops/s

0991_jit_on.zip - This will activate JIT, then activated linpack will score 3,3-3.6Mflops/s with non overclocked cpu! And one last thing. Change wallpaper before flashing this! It has to be done before.

2. Antion

Antion Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fett Nice säger jag bara! nu händer det då lite saker med Den Vilda elden

3. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Håller ett öga på tråden på XDA. Jag är trött på att vänta på att SE ska släppa 2.1 till X10mini så jag köper nog en Wildfire imorgon. Custom recovery osv är guld värt för mig.

Tänker definitivt testa denna ROMen också , solid circle batteriet ser mkt bra ut! 8)

Läste om Jit oxo. Testade Linpack på min X10 , 2.2 stock.... Urk. Jag skulle kört på med min gamla Tattoo och väntat på Wildfire , som jag tänkte från början. X10 är en kalaslur , men inte om man vill pilla och modda.... :)

(Min gamla Tattoo som kör Fyodors FroyoROM och utan Jit enabled ligger på 2.1 i Linpack btw.)

4. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

bara hoppas på att unrevoked får ut en custom recovery snart så man kan testa denna :)

5. danne_jo

MINA ENHETER

De kommer snart. har fått prova redas och den funkar fint, så jag vet faktiskt inte riktigt anledningen till väntan, men dem har gjort ett nice jobb iaf, buslätt att roota via deras app

6. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Härligt att höra :) inte lust att dela med dig ? ;) ingen som behöver veta något ;D
    vet inte hur många ggr dagligen jag kollar deras sida :P hoppas på att den kommer i helgen som dom sa att dom trodde den skulle göra :P

EDIT: hann inte mkt mer än att skriva detta innan dom fixa ut den :)) sitter o flashar nu... värkar väldigt segstartad, kan dock bero på att de e första ggn efter allt e flashat ?

Edit2: går "
    0500_remove_htc_apps_similar_to_vanilla_android_v1 .zip - This mods makes it look like plain android without sense, but sense dialer and contacts are still there." flasha in efter man rebootat första ggn också ?

Last edited: Aug 28, 2010
  7. danne_jo

MINA ENHETER

0500_remove_htc_apps_similar_to_vanilla_android_v1 .zip kan du flasha när du vill :)

8. discobolus

discobolus Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej danne_jo! Min flickvän har preics köpt en Wildfire och är frustrerad över det som "0400_mods_disable_power..." åtgärdar. Hon vill dock inte installera ny ROM. Är det möjligt att enbart flasha denna utan din ROM? Antar att svaret är nej, men frågar ändå.

9. danne_jo

MINA ENHETER

Ja den kan funka fint om du har en rootat telefon.

Men hon förlorar inget på att flasha rommet. De är väldigt likt orginal men med många fler fördelar.

Min flickvän ville heller inte jag skulle flasha, men de gjorde jag ändå när hon sov så sött. Dagen efter tyckte hon telefonen var lite roligare att ha :)

10. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

haha man får ju göra saker bakom ryggen annars gnäller dem, samma sak här gjorde jag för henne :P

11. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom det du inte har updaterat på ett tag så tar jag mig friheten att göra det.

12. Crimzoneyed

Crimzoneyed Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Och change logen :P

13. marcusorwen

marcusorwen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    Stock 7.0
    Info:
    Launcher: Google Now
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    CM 12.1 & Stock 5.0.1 (Rootad)
    Info:
    Launcher: Yahoo Aviate
    Telefon 3:
    Xperia Play
    ROM:
    2.3.7 (Rootad)
    Info:
    Används som väckarklocka
    Platta:
    xperia tablet z
    ROM:
    Stock 5.0.2
    Info:
    Launcher: stock
    Hej på XDA forumet står det:

och jag undrar är den här stock romen för Wildfiren?

14. Avart

Avart Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Meeh! Har använt Wildpuzzle i ungefär två veckor nu, och det har fungerat alldeles utmärkt fram till idag, då jag tappade all funktionalitet som hade med telefondelen att göra. Inget mobilt nätverk, inga SMS eller MMS, ingen telefon. Ställt in rätt APN, så om inte Halebop/Telia ändrat sina APN-inställningar sedan igår borde det inte vara felet. Wifi fungerar fortfarande utmärkt.

Clockwork ROM har inte stoppat in någon md5-fil i mina backups, så jag kan inte gå tillbaka till ett tidigare rom om inte någon har hittat ett sätt att gå runt den skiten.

Flashat om till OpenFire, men det fungerar inte heller, så problemet verkar inte ligga i ROM-et. Glöm att jag postat frågan i denna tråden.

Kör Mac och installerar helst inte bootcamp, är det någon som har en ROM av stock-wildfire-os och inte en RUU-exe som ju kräver windows?

Last edited: Nov 10, 2010