[ROM][7510]CM9 ICS pre-alpha KANG p4wifi

Diskussion i 'Samsung' startad av D-Droid, 9 jan 2012.

1. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det har sedan några veckor funnits en kang tråd på XDA som då och då uppdareras med de senaste godsakerna från Pershoot och CM's repos. Jag har kört ett eget bygge av samma kodbas och tänkte dela med mig av det här.

Jag tar ingen som helst cred för denna ROM utan det går helt och håller till de som jobbar med Galaxy Tab 10.1 hos CyanogenMod.

Eftersom denna ROM inte är officiell på något sätt så fråga absolut inte CM om support. Jag kan ge support i den mån jag hinner men tänk på att denna ROM inte ens har nått "Nightly" status och den är säkert full av buggar och problem :). Jag kommer i dagsläget inte lägga till några andra features än de som CM implementerar.

Den är byggd för 7510 eller "WiFi only" modellen. Det är mycket möjligt att det går att flasha på 3g-modellen. Prova själv om du törs.

Installation
    1. Ta backup!
    2. Full wipe (system, cache, data, dalvik)
    3. Flasha
    4. Reboota
    5. Välj Setup Wizard

Nedladdning
    2012-01-11
    http://www.multiupload.com/KPPBJK98P9
    Små ändringar i Trebuchet
    Små ändringar i kernel
    Tagit bort Phone.apk
    Tagit bort NFC relaterade saker

2012-01-09
    Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites!
    Första versionen

Saker som inte funkar alls
    • HW-acceleration (stäng av HD i YouTube appen)
    • Video med HW (använd Dice players SW uppspelning)
    • Kamera

Annat småtjafs
    • Massor men funktionellt :D

Slutligen
    De buggar som finns till trots så är detta den klart snabbaste, mysigaste och bästa ROM jag kört hittills på plattan. Ta en nandroid och testa!

Last edited: 12 jan 2012
  2. huttala

huttala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Har denna rom installerad själv och det fungerar utmärkt.

Det är väldigt skönt att slippa laggande menyer, märker inte av buggarna som finns speciellt mycket, det är lite pill i början bara, sen flyter allt på så fint så fint. :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Håller med, funkar helt sjukt bra :) Det ända jag saknar är Video Accelerationen, framförallt eftersom jag kollar en hel del på YouTube. I övrigt föredrar jag den här framför de 3.2'or som finns :)

Remain gillar detta.
  4. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack D-Droid för länkarna! Är riktigt nice! MEn en idiot fråga bara, hur får man tabben att koppla samman med pc:en. Funkar inte längre för mig...ändå så installerades drivisarna i Win7 när jag connectade tabben för första gången. Är det nå specialdrivisar nu när det CM9!?

5. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Google is my friend!

Hittade lösningen på XDA...post 118: [ROM][Kang]CyanogenMod 9 ICS Preview - Page 12 - xda-developers

Citerar: settings/select storage/3 vertical dots (look upper right hand corner)/mtp