ROM-lista

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av ZilverZurfarn, 10 jun 2009.

  1. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Det börjar ju drälla av olika ROMar - officiella så väl som homebrew. Vore fint med en förteckning över dessa, var man kan få tag i dem, vilken hårdvara de fungerar på, "features", buggar.
    När jag fick min lur var det bara Jesus Freke som hade något alternativ till officiella ROM - nu är det svårt att välja vilken ROM man ska använda för dagen.
    Kanske skulle passa bättre i en ev. Wiki?
     
  2. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Wiki finns redan om du går in på första sidan så finns en länk dit. så kan du väl skriva en liten "artikel" på wikin.
     
  3. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Mkt bra! Jag har själ inte förstått skillnaden mellan alla bootloaders, spl, rommar av alla slag. Rogers? Huykuro? Daldroid? Mäh...

    Jatack!
     
  4. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    @Magnus: Slänger du upp en sida, så börjar jag fylla på med lite innehåll! Kan inte hitta något sätt att skapa ny sida själv...
     
  5. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Tala med bernard. jag har bara sett är där finns en wiki. hur man gör vet jag inte.
     
  6. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fixat!

    Finns en länk från huvudsidan nu bara, strukturen får fixas när det finns någon innehåll att strukturera upp kanske :)

    Bara att skapa ett konto, redigera sidan med alla roms och skapa länkar till sidor som inte än finns, sedan redigera dom.
     
  7. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fortfarande eftersökes en bättre ROM-lista med mer förklaringar. Det som finns är:
    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=ROM-lista

    och det finns ju väldigt många fler ROMs.
    Vad är skillnaderna?
    Varför kör ingen Heros saker?
    Nackedelar med de olika?
    Vilka fungerar?

    Ute efter mycket mer info än "ta rogers senaste" då jag vill veta varför den är bättre än resten etc. Jag är bra mycket mer sugen på Heros saker, varför vill ingen röra dom?
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 763
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den är rätt seg och inte helt stabil, många har diverse problem med alla de ROM-filer som är baserade på Hero. Daldroid, han som släppte en ROM kompatibel med de nordiska telefonerna, har dock tagit på sig att försöka göra en vettig Hero-ROM som jag förstått det. Frågan är om han kommer lyckas eller inte, det verkar som ett svettigt företag, framför allt som den läckte ROM:en mycket väl kan vara en tidig betabuild som kanske kör i något debug-läge som segar ned ytterliggare.

    Att ha en sådan lista och dessutom uppdatera den är väldigt tidskrävande, vi har länkat till en guide för olika ROM-filer i länklistan: http://www.simonwalkerphotos.com/android/android_build_information.asp

    Varken jag eller Manny kommer ha möjlighet att underhålla en sådan lista, så det är upp till er på forumet att genom Wiki:n försöka göra något i sådana fall. All information rörande olika ROM-filer och annat kommer i 95% av fallen från xda-developers.com, så ett tips är att leta runt där om man är intresserad av det senaste i ROM-utveckling.

    Däremot rapporterar vi självklart om det händer stora grejer.