ROM med bäst batteritid?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av krokdil, 20 jun 2011.

1. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Den ROM jag prövat som givit mig bäst batteritid har faktiskt varit ROM-kitchen med FuguMod kernel. Den gav mig 37 timmar med vanligt användande, vilket i min mening, är väldigt bra då jag nu sitter på CyanogenMod 7 vilket ger runt 20 timmar vid samma användande.

EDIT:
    Vill du ha riktigt bra batteritid så rekommenderas Android OS 2.2 (Froyo) vilket ger betydligt bättre batteritid än Android OS 2.3 (Gingerbread).

Last edited: 20 jun 2011
  3. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Något liknande det här: "Doc's JV5_Wipe v6 ROM, with a XEU_ggb CSC, using fugu's kernel, coupled with a JVO modem." ?

Är det verkligen så stor skillnad? Körde MIUI tidigare och jag tyckte inte att skillnaden i batteritid var så stor.

4. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ja, absolut. Men annars kan du, som du länkat till i ditt första-inlägg, installera Juwe's ROM. Den har jag inte prövat så mycket själv, men hört att den även skall ha väldigt bra batteritid. Pröva dig fram lite bland de ROMs som finns till Samsung Galaxy S och välj ut just DIN favorit :) Själv har jag fastnat för CyanogenMod p.g.a. dess enkelhet, snabbhet och att den är oerhört nära Vanilla Android OS, precis som jag vill ha det, utan massa bloatware som slängs med i de flesta ROMs :)

5. krokdil

krokdil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte jag som ska hitta en favorit då det är min flickvän som ska använda mobilen. Vilket betyder att det är inte att plocka ut så mycket prestanda som möjligt ur mobilen som är viktigt utan att batteriet ska hålla för en hel dags användande.

Juwe's tycker jag inte har bra batteritid då mobilen över natten hade tappat 50%...

Kommer ihåg ibörjan när man hade 2.1 och batteriet räckte i flera dagar, det var tider det..

6. wernhamhogg

wernhamhogg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag försöker pilla så lite som möjligt med olika romar osv. Kör gingerbread 2.3.3 på min gt19000 och mitt batteri räcker alltid minst 48h. Baserat på cirka 20m samtalstid, 4h musik och 1h spelande/surfande per dygn. Resten viloläge. Det är bra mkt bättre än vad jag haft med tidigare versioner.

7. Kiske

Kiske Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Med liteversionen av Darky's Rom 2.3.3 (länk) så klarar min telefon runt 4 dygn med mitt användande. Har inte hittat nån annan rom som har haft bättre batteritid och då har jag testat en hel del.

8. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Batteritiden är bäst på 2.3 och det är inte mycket att snacka om. Däremot finns det några buggar som är irriterande : Android Os buggen och Android System buggen. Dessa undviks genom att köra med FugoMod kerneln.

9. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

10. muffmaster

muffmaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ni som tycker Darky har bra batteritid, vilken kernel kör ni med?
    Och någon OC/UV kanske?

11. Kiske

Kiske Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag kör med Darky Core som följer med romen. Undervolt har jag inte orkat pilla med så mycket.
    Med Lite-versionen så har jag aldrig fått någon extra batterydrain för det är oftast samsungs extrabjäffs som krånglar med Android OS och de är borttagna i Lite.

EDIT: Dvs jag hade stora problem med drain innan jag körde in Lite.

Last edited: 22 jun 2011
  12. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Just nu kör jag en beta av Darky's; Ficeto's JVP Base ROM 2.3.4 v4. Med "Swedish lagom" användande når jag lätt 2 dygns batteritid. Absolut bäst batteritid har jag haft med en Darky-ROM som heter Darky's Resurrection Edition 10.1, där jag kunde få upp till 3 dygn av batteriet.
    DarkyROM

13. fabulous

fabulous Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör på stock jvp 2.3.4, jag tycker den har mycket bra batteritid. Innan körde jag darkys rom men den var inte alls i klass med stock jvp.