Fråga: ROM-minnet til One X

Discussion in 'One X - Allmänt' started by falkinski, May 9, 2012.

1. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag førstått ær det 2GB som man kan installera apps på och resten ær som ett minneskort. Någon som har koll på om det egentligen ær samma minne som ær delat eller om den har två fysiska minnen; ett før apps och ett før bilder etc?

2. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Det är mest troligt att det är samma minne som är uppdelat i två olika partitioner. 2gb interminne och sen resten "telefon/extern" minne.

3. falkinski

MINA ENHETER

Så det ær troligt att man genom root+annan rom øppnar før att partionera hela minnet åt apps i framtiden?

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Nja, det är ju två helt olika filsystem. Appsen kör på ett "ext" minne. Det andra minnet där du har din musik, bilder etc är ett NTFS minne. Men man kommer nog kunna ändra så att t.ex. ext minnet blir 4gb och NTFS minnet blir 23gb. Just nu är ju /data 2gb, /sdcard 25gb, /system 1gb och så finns det lite andra mappar som kanske inte är lika intressanta :)

5. falkinski

MINA ENHETER

Då ær jag med!

6. CaptainMorgan

CaptainMorgan Youth Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Men det går ju att flytta sina appar till telefonminnet genom App2SD! Så har jag gjort med många av mina appar. ;)

7. falkinski

MINA ENHETER

Tænker mer på framtida uppdateringar från Google som antagligen blir større och større. Hade en Hero och Nexus One som både hade extremt lite ROM-minne, blev ganska segt med uppdateringar efter inte speciellt lång tid. Oavsett, tror HOX hænger med en bra stund :)

8. falkinski

MINA ENHETER

En annan fråga ang. ROM-minnet: på total space har jag 2,11 GB och mina apps tar 1,44GB. Har kanske 40 apps på runt 8 MB stora och jag kan inte förstå vad som tar plats. Ser att dom flesta spelen dessutom har lagt över det mesta på "phone storage". Har rensat cache på alla apps också. Någon som har koll på hur mycket som är tillgängligt av de 2,11 när man startar telefonen för första gången?