Fråga: ROM-rekommendation?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - ROM-filer och utveckling' startad av JoniX, 30 dec 2015.

  1. JoniX

    JoniX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena! Jag går i tankarna att roota min Note 3 och lägga in någon custom ROM, men jag skulle behöva lite hjälp på traven :)

    Jag har aldrig rootat förut så kan inte direkt säga att jag är insatt i det, men jag har sökt runt lite här och hittat några bra guider på hur jag rootar och lägger in roms, men den stora frågan är vilken rom som är att föredra. Just nu känns allting som en stor djungel med alla olika varianter.

    Jag har inga direkta krav, förutom att det inte ska innehålla en massa bloat. Jag skulle annars bara vilja ha något nytt att prova på, gärna med några snygga/lämpliga/coola funktioner. Sen så vore det trevligt om S-pen och Multiwindow fungerade, men det är så pass sällan jag använder det så jag kan klara mig utan.

    Jag har sökt lite och hittat lite rekommendationer, men de flesta är från 2014 och jag antar att mycket kan ha hänt på ett år :)
    Så har någon här någon rekommendation att ge?
     
  2. dextan

    dextan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  3. synthetic

    synthetic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör med Crash-ROM i mina Note 3:or. De är dock gamla nu och baseras på 4.3 och i min andra KitKat 4.4.
    Supernöjd, sen har jag lagt på Waynam ramverk dessutom med massor av moduler man kan lägga till.