ROM ROM ÅTER ROM ( UTAN COLA )

Diskussion i 'Hero' startad av Benji, 5 feb 2010.

1. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag läser konstant om olika ROMs, om man ser sig själv som digitalt handikappad men tycker det är roligt att trassla och gräva ner sig i fiberkluster vad ska man då ha???

Jag har officiella "original-rom":en i nuläget men läser hela tiden om vanilla, modao ( där man kan customisera lite ), Eclair, Cyanogen och nu läste jag om den här andra...det verkar finnas en uppsjö, vilken är phetast och varför ska man ha just den?

2. patts

patts Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    678
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Personligen använder jag MoDaCo's 3.2b5. Tycker den är grymt stabil. Telefonen blir aldrig slö och seg (som man kunde uppleva med original rom'en). Har provat några av 2.x Rom'sen också, men dom känns inte så stabila som MoDaCo's.

Men håller med dig lite där. Massor av olika uppsättningar av Rom's. Men det är väl bara att flasha och prova sig fram till den som passar en bäst.

3. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag kör nu med modaco 3.1, har testat några 2.1 och kan bara hålla med patts.
    De är inte lika stabila, det är fortfarande lite grejer som inte funkar osv.

Vill du inte mecka allt för mycket så rekommenderar jag modaco, stabilt och allt funkar.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

MoDaCo är i princip trimmade originalromar vilket gör att dom är väldigt stabila. Med MoDaCo för du även de uppdateringar och buggfixar som finns i romar till andra marknader och operatörer.

Jag kör 3.1 custom custom där jag har plockat bort lite sakar jag inte använder. Det kostar en liten slant men är värt varenda krona då jag kan få en rom utan massa skräp jag aldrig använder.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det finns ett FÅTAL roms, mindre än 5 som är värt att bemöda sig över och alla är beskrivna i forumet.

Är man "noob" och funderar över det här så börjar man då med Modacos rom.
    Sen om man fortfarande är intresserad så kör man vidare på nya äventyr.

Det finns då huvudsakligen 2 typer av rom, AOSP eller Sense.
    AOSP är då Google standard utan HTCs sensegränssnitt.