Rom till htc desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av kennethbot, 13 jan 2011.

1. kennethbot

kennethbot Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare sökt runt lite här på forumet hittat lite svar men inga riktigt klara svara på de frågor jag har.

Jag är ganska ny på det här med roota och vet inte riktigt vad för rom man skall ha vet att många använder olika.

Det jag undrar över är vad för rom som folk tycker är bra och varför? jag läste något om ap2sd+ eller något sådant och det verkar ju ganska vettigt så vill ha en rom med som stödjer det och undrar även vad folk menar med, radion osv. Läste även något om att man typ kunde göra snygga "teman" med kitchen någonting :S kanske är helt ute och cyklar:P men är tacksam för alla svar :)

Last edited: 13 jan 2011
  2. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

3. kennethbot

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack läst lite om i dom där trådarna men som sagt, det är välldigt olika svar på olika frågor där man hittar inte så raka svar så undrar vad är ultimate online theme kitchen, och vad är skillnaden på alla dessa roms?

4. kennethbot

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack läst lite om i dom där trådarna men som sagt, det är väldigt olika svar på olika frågor där man hittar inte så raka svar så undrar vad är ultimate online theme kitchen, och vad är skillnaden på alla dessa roms?

5. kennethbot

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj dubbel post där av någon anledning :P

6. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Alla tycker olika. Smaken är som baken. Du kommer aldrig få ett konkret svar på vilken rom som är bäst. Det får man testa själv...

7. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag säger såhär!
    Läs Läs Läs, i alla trådar om redan finns och kanske på Xda forumet för att samma
    så mycket information som möjligt så man känner sig "säker" när man ska lägga in en ny
    RoM eller nått.

// Freddan

8. robe42

robe42 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Alltså...se en ROM som ett operativsystem, de olika har olika fördelar, ser olika ut, fungerar olika (även om grundpelarna är desamma). Det enda vettiga svaret på vilken du ska köra, beror helt på dig själv och vilket du tycker fungerar bäst/har de funktioner du så småningom ej kommer kunna leva utan.

Bästa tipset är att dra hem ett par stycken olika, sedan flasha det ena, köra på det ett tag, flasha över till nästa osv...och på så sätt hitta ditt rätta.
    En omflashning till annan som är nämligen ej mer krävande än första gången man gjorde det, har man gjort rätt en gång så är det svårt att misslyckas nästa.

Last edited: 14 jan 2011
  9. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Säger bara ensak, Roota och sen skaffa Titanium Backup. Titanium Backup (Pro kommer göra det ännu bättre) göra ditt liv så mycket lättare. Du backar upp alla din appar med system informationen (tex. Angry Birds highscores etc.) samt SMS etc.

Samt göra en Nanddroid backup! Hur du rootar och kör med Nanddroid finns i Dreamhawks guide och ifall du vill hitta roms och lite annat smått och gått kolla på min länk nedan.

Jag har försökt förklara så utförligt jag kan vad olika roms är. Sen är det oftast lite småtweaks och addons av utvecklaren själv som är stora skillnaden. Men i helt het är en Cyanogenmod baserad rom Cyanogen + lite extra.