ROM tips

Diskussion i 'Hero' startad av philipsward, 28 feb 2010.

1. philipsward

philipsward Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Ligger för närvarande på MoDacO 3.1 och tycker att den är kanon, snabb och stabil. Nu är det dock så, girig som man är, att jag är sugen på en rom med android 2.1, flera anledningar men framför allt lockar Google Navigator och diverse nya apps som inte är kompatibla med 1.5.

Naturligtvis väger inte detta så tungt att jag vill kompromissa på telefonens hastighet och stabilitet, utan för att det ska vara intressant vill jag att systemet ska fungera lika bra som MoDacOs rom gör. Jag testade Vanillain för ett tag sedan, men det var inget som jag fastnade riktigt för, kändes lite små seg, och det var framför allt när jag skrev text som jag märkte det. Finner det enormt irriterande när infogning av bokstäver inte hänger med knapptryckningar.

Så jag undrar kort och gott ifall någon kan rekommendera någon rom som uppfyller mina önskemål, eller är det helt enkelt så att om jag inte vill rucka på mina kriterier så ligger jag på den bästa romen som det är?

Tack på förhand

2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har själv funderat på samma sak. Men MoDaCo är det som gäller för mig. Mest eftersom att inga 2.1 ROMs än så länge fixar samtalsljud över BT-headset... Sedan är de inte lika stabila heller vad jag tycker.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jag har bra koll på romarna för närvarande och det är just nu ett vaacum där alla verkar vänta på att HTC får häcken ur vagnen.

Det finns ingen läckt version heller från HTC som någon snappat upp den senare tiden.

2.1 romarna med sense är allihopa fyllda med buggar.

2.1 utan sense så borde Kagudroid vara bäst men buggade ur med den senaste verisionen.

Cyanogenmod är enligt min mening och flera andra stabilast just nu.
    http://android.modaco.com/content/h...or-htc-hero-gsm-v1-0-now-with-online-kitchen/
    men utvecklaren för den slängde in handuken....

Så just nu ser det inte så bra ut....:P

4. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag kan förstå dom ändå. Att utveckla och bråka med en 2.1 ROM när HTC's uppdatering ändå inte är alltför långt bort. Då skulle jag i vart fall spara mig till att HTC släpper sin och sedan fortsätta med den som grund. Prestanda tweaks, root och allt annat roligt som man kan göra :)

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu kommer jag personligen att akta mig för HTCs uppdatering....den kommer med all sannolikhet att innehålla "skit" för att stoppa de glada rombyggarna...

Sen har jag svårt att förstå att de inte läcker ut versioner för att få det testat, det lärde sig MS snabbt som ett mycket effektivt sätt att härda ett OS.

Summa summarum så blir det ett anti-klimax när alla ser vad de väntat på....
    egentligen inte mycket ;). Däremot för den som rootar vidare så finns det mer att erbjuda.:teeth:

6. kosmiq

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag drar så klart inte in HTC's ROM rakt av. Innan dess får MoDaCo och de andra leka runt lite (ta bort perfected SPL t.ex.) och sedan blir det åka av.

Vad gäller Android 2.1 så tror jag ändå det kan innehålla en del ändringar som faktiskt blir en skillnad mot 1.5... Ändå risk för anti-klimax så klart. Känslan av att uppdatera telefonen och få känna att man leker lite igen däremot, oslagbar.. :P

7. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

antingen vanillain eller vanillia är det som gäller enligt mig.
    bästa och snabbaste rommarna som finns ute just nu tycker jag :)
    vanillain - utan sense
    vanilla - med sense