ROM-tråden [psx4droid och n64oid]

Diskussion i 'Spel' startad av Equality, 1 apr 2012.

1. Equality

Equality Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som har tips på bra 64- och PSXspel som passar att spela på touchscreen?

Kontrollen är inte optimal men vill ändå kunna spela väg från och till jobbet/universitetet.

Final Fantasy 7 har jag redan klarat på mobilen. Zelda:OoT testade jag men för oprecis kontroll för att kunna njuta av det.

Någon som har andra tips?

2. Malsa

Malsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Metal Gear Solid lyckades jag spela hyffsat framgångsrikt i ~6 timmar på min Xperia X10i tills jag slarvade bort mina sparfiler. X10:an är i och för sig utrustad med ganska många fysiska knappar vilka jag med fördel konfigurerade till några av de viktigaste PSX knapparna. Vet inte hur bra MGS skulle fungera kontrollmässigt på en SGSII. FPse var för övrigt emulatorn jag spelade med.

Att övriga Final Fantasy spel också funkar utmärkt att spela behöver jag nog inte nämna. :)

Super Mario 64 gick också bra att spela på min X10:a, tog väl ca 60 stjärnor tills jag sumpade sparfilerna i samma veva som mina MGS-sparfiler försvann. Åter, många av kommandona var kopplade till fysiska knappar på X10:an vilket underlättade mycket.

Last edited: 12 apr 2012
  3. Equality

Equality Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Spelar just nu Zelda:OoT på min SGS2. Igen.

Förutom att visa texturer blinkar (inga allvarlig störningar, hittils bara stigar i Kokiri Village) så fungerar det prima, även med styrningen. Ger det några timmar till innan jag dömer ut touch-kontrollen.

Ska ge mig på MGS1 sen också, fantastiskt spel!

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Hur skulle exempelvis PSX4droid eller FPse fungera på en Galaxy Nexus?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Last edited: 19 apr 2012