Hej! Funderar på att köpa en Galaxy Tab och är ute efter en ROM som i stort sett är Vanilla. Tänkte höra om det åtminstone finns någon ROM som inte har TouchWiz? Har försökt söka, men inte hittat någon information om det.
Fråga bara, varför vill du ha vanilla? Du kan ju lägga in Luncher pro som du kan göra att se stock ut. Om det är snabba uppdateringar du vill ha så rekomenderar jag Overcome, dom har inte släppt 2.3.4 än men vad jag vet så var videochatt i googletalk nyhet i det och det har dom fått stöd för på annat sätt.
Det är för att det är tänkt att koppla en wii-kontroller till den vilket inte funkar vad jag har förstått med touchwiz. Om någon vet någon ROM som ändå har touchwiz men vet att det går att koppla en wii-kontroller så går det lika bra. Så det har inget med utseendet att göra. Har inte köpt någon tab än utan det är detta det hänger på och kan därmed inte testa de olika som finns.
Vad jag vet så är det nått med bluetoothen som inte är kompatibelt. Om det är hårdvara eller mjukvara det beror på vet jag inte. Men det beror inte direkt på Touchwiz då det bara är ett "skal". Tror inte wii kontrollen funkar med cm7 till taben heller. Men är inte säker.
Problemet med att ansluta en Wii handkontroll beror på Samsungs "bluetooth stack" och berör de flesta av samsungs enheter. Sent from my MZ604 using Tapatalk