[ROM] X10 Erenz MIUI v.1.9.9 / Android 2.3.5 (Sep11-2011)

Discussion in 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' started by echomac, Sep 10, 2011.

1. echomac

echomac Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8
    All cred går till Erenz.

Erenz har gjort en ny MIUI Rom för X10, Android 2.3.5
    Denna är baserad på WolfBreak v0.4 and MIUI 1.9.9 Nexus 1.
    (MIUI 1.9.9 är senaste versionen av MIUI)

Länk till MoDaCo-siten : Miui 1.9.9 - Android @ MoDaCo

Länk till XDA-siten : [rom]miui 1.9.9 - xda-developers

Thanx to:
    -Jerpela for CM7
    -zdzihu for magical tool called xrecovery
    -androxyde and binary for flashtool
    -Trip for bring this sexy rom to our beloved phone
    -wolfbreak for awesome stock GB that i used as based system
    -doomlord and tkymgr for custom kernel
    -cobrato and 9Lukas for advice
    -etc

Work:
    -Phone, SMS, MMS, camera, wifi, native USB Tethering, etc

Known Bug:
    -Portable Hotspot
    -Built-in Screen Capture (caused dark screen for a while)

Custom kernel support in this rom, just grab Custom Kernel for Stock GB from Doomkernel / Freekernel

Multilanguage pack file (inklusive SE) :
    MIUI Language Pack Collection + Rom patch - Android @ MoDaCo
    (Flashas in med xrecovery , välj filen "MIUI v1.9.9")

Official Full changelog for MIUI 1.9.9 : MIUI, Redefining Android – MIUI Android Developers

Tips :
    * Om ni får problem med Root Access så öppna Superuser -> Inställningar & välj "turn on Root Permissions"

* Om ni uppdaterar från Erenz tidigare MIUI Rom så använd er av den medföljande appen "MIUI backup", välj all app & data. Detta gör att ni ej behöver använda Titanium eller MyBackup för alla appar etc. ;)

* I inställningar kan ni byta Themes, bakgrund på låsskärm/hemskärm, utseende på låsskärm etc

* Det finns 3st filer som heter "escenter, esright, esswitched" när ni flashar Romén , flasha EN av dessa , det är appar som låter dig editera statusbaren , tex så har escenter klockan i center & esright klockan på höger sida.

Attached Files:

Last edited: Sep 12, 2011
  2. echomac

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8
    lite fler bilder ...

Attached Files:

Last edited: Sep 11, 2011
  3. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack för att du skapade tråden echomac :D För övrigt för alla som är intresserade av en svensk överättning (Den som är med i MiUI Language packet är totalt värdelös enligt mig), så håller jag på att jobba på en svensk översättning i skrivande stund, så jag håller på att uppdatera samtliga XML-filer som jag kan hitta på, och jag kommer att ladda upp ROMen här igen när jag har översatt vart enda ord och testat så att den verkligen hittar det svenska språket och så :D Jag har bara en fråga gällande vad man kan översättta det till, och det är följande två meningar: Calling number present, och: The caller ID setting cannot be changed.

Värt att veta är att det har med nummerpresentation att göra, och jag tror att "The caller ID setting cannot be changed" betyder något i stil med: "Nummerinställningar kan inte ändras" eller dylikt.
    Men jag väntar hellre till någon som är lite mer haj på just dessa två svarar, och flera stycken får mer än gärna svara så att jag har lite alternativ att välja på :P

P.s det är till version 1.9.9 som jag jobbar på översättning då jag tycker version 1.9.16 verkar ostabil än så länge och jag behöver inte någon nyare version av ROMen ännu då ändringarna inte var intressanta enligt mig, så därför jobbar jag på språket till en gammal version :P .D.s

Last edited: Oct 5, 2011
  4. echomac

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Note 8
  5. RazerBlader

RazerBlader Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Okejski, men jag fortsätter på den versionen jag har nu, först den dagen då MiUI når över version 3.0 så kan det bli intressant för mig att uppdatera, då det svenska språket är ett stort plus. sedan finns det fixar ute för det mesta till 1.9.9 så jag fortsätter att köra på den, den är stabil, sen så är jag på runt kodrad 400 av 1325 så jag fortsätter nog med min översättning och sedan laddar jag upp den här så får den som vill ta del av den :P

6. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker miui är grymt men wifi tethering är ett måste för min tablet :(