Romar till Nokia Lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av jadroid, 12 aug 2012.

1. jadroid

jadroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Sitter just nu och funderar att byta från min iPhone 4S till en Nokia Lumia 800 eller vänta tills Nokia lanserat en mobil med Windows Phone 8, men jag kommer antagligen att köpa båda men då jag läst att Lumia 800 har massa skräp program typ Nokia Kör(elr något liknande) och detta vill jag inte ha så då undarar jag vilka romar det finns för att ta bort detta, jag vill helst kunna avinstallera alla program som jag inte vill använda för att ha det så cleant som möjligt typ Outlook och Xbox Live?

2. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du behöver inte hålla på att mixtra med romar till WP. Bara hålla ned tummen och trycka på avinstallera. Vips, borta.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är bara en av sakerna till varför jag älskar systemet. Man får avinstallera allt.

4. jadroid

jadroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okey :D coolt om det är så lätt fungerar det även med de medföljande apparna( Outlook, Nokia kör?)
    Går det att byta namn på appar t.ex Meddelanden->SMS?

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Du kan enkelt ta bort alla Nokias aplar. Dock är de inga skräpappar, Nokia Kör är den bästa navigatorn.

Det går nog inte att byta namn på själva appen. Det du får göra är att skapa en ny tile/genväg som heter sms och öppnar meddelandeappen. Det finns flera appar på market place som fixar det här.

6. jadroid

jadroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men kan man ta bort typ Outlook?

7. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tror inte att det finns någon Outlook-app från början. Min telefon är inne på lagning så kan inte kolla det.

Annars fungerar det så att du lägger till ditt emailkonto (gmail,hotmail osv) och så skapas en separat "app" för varje. Du kan också kombinera två eller flera till en samlad inkorg.

8. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Outlook "appen" kommer bara fram om du lägger till ett Outlook account, samma om du lägger till din Gmail så får du en Gmail genväg, så om du inte lägger till någon Outlook så behöver du inte ha det.

Som sagt kan du ta bort allting som ligger på telefonen, förutom SMS och telefon appen, alltså allt basic.
    Tycker verkligen du skall ha kvar Nokia Kör om du skaffar mobilen då det är en helt sjukt bra GPS med röst och allt du kan tänka dig.

Mobilen är helgrym och du kommer inte bli missnöjd!

9. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Hur kan man vilja bort Nokia kör ? Bättre navigator finns inte...