Nu har jag kört cyanogenmod i mer än ett år och alltid bootat recovery med flashboot från datorn. Jag har varit för feg för att våga flasha in recovery och inte velat riskera att bricka telefonen. Nu funderar jag på att börja använda Rommanager. Rommanager vägrar ju att göra något om man inte har flashat clockworkmod recovery. Dokumentationen på rommanagers websida är inte så utförlig. 1. När jag väljer att flasha clockworkmod recovery innifrån programmet får jag tre val: ion/mytouch, htc magic och htc dream. dream går bort... vilken av de två andra är 32A? 2. Får man hjälp med att ladda ned kernelpatchen för 32A i rommanager eller blir det ändå lite manuellt arbete?
Jag orkade inte vänta så jag googlade och provade... Det är 'htc magic' man skall välja när man installerar recoveryn. När man sedan väljer download rom vet rommanager att man skall ha ebi1 byggen av cyanogenmod och bara sådana visas i listan. Jag fick även ett val om jag vill installera gapps. Detta bockade jag i. Rommanager tankar sedan ner de filer som behövs: Ett ebi1-bygge av cm6.0.0 och gappsfilen. När dom är hämtade kan man välja att installera. Man kan då även välja att göra en wipe och att ta bakup av existerande rom. Sedan bootar den om till recovery och flashar filerna. Efter flashningen bootar den om igen och startar rommen. Nu har den kommit upp med CM6.0.0 med rätt kernel och gapps'arna verkar fungera.
Hej! Har köpt Rom Managar premium för att kunna ladda ner och installera CM 6.0. 1. Har lyckats få in clockworkmod recovery och även laddad ner CM 6.0, alternativet som låg längst ner på listan när man valt "download roms". 2. Efter detta kryssar jag för wipe och backup, samt väljer att ladda ner Google Apps. 3. Därefter startar mobilen om och bootar upp o recovery läget där den utför lite magic, sedan händer det som jag tycker är lite underligt. 4. Menyn i recoveryläget dyker upp och där finns det ett antal alternativ att välja på. Ex. run sdcard:update.zip, detta funkar ej då ingen sådan fil finns, så det enda jag har att göra är att välja reboot och då startar mobilen om på min gamla rom. Vad jag nu undrar är om jag har rätt förutsättningar i form av radio och annat bös. Någon som har koll får väldigt gärna lista det man ska ha och hur man går tillväga för att ta reda på vad man har på sin mobil. Tackar!