Rookieanvändarfrågor

Diskussion i 'Hero' startad av mrphille, 10 nov 2009.

1. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har två frågor:

1: Har tänkt köpa nytt minneskort då jag känner att mina 2 Gb orginal inte räcker till. Funderar nu på ett 8 Gb. Vad skall jag tänka på? När jag väl köpt kortet, räcker det då med att formatera kortet och sedan kopiera över de mappar jag har I 2 Gb-kortet för att behålla alla program etc?

2: När det så bli dags för uppdatering från 1.5 till 2.0, vad skall jag tänka på då så att inte telefonen blir som fabrikinställd?

Tusen tack på förhand.

Må väl

/Phille

2. LeWaN

LeWaN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design

1: Sök

2: Finns nog inget, då backupen från 1.5 troligen inte går att lägga in igen på 2.0.
    Men det återstår att se, då inte ens 2.0 finns än.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 589
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har du precis köpt den bör du ha 1.6 i. Hade jag t.om för 3 veckor sen när jag köpte.

Vad gäller minneskortet beror det på vad du ska göra. Men om du är normal användare, köp kortet. sätt i

4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

1.6 Släpps aldrig till Hero i form av officiell ROM så hur wmb kan ha den i sin Hero när han köpt den förstår jag inte, så vida han inte köpt en begagnad med en inofficiell ROM

när det gäller fråga 2 så hittills har de flesta uppgraderingar inneburit att din telefon blir som fabriksinställd och eftersom det inte kommit några officiella uppgraderingar till 2.0 till Hero från HTC så vet vi inte idag vad som kommer att ske vid en uppgradering.
    För att minimera problemen så kan man dock se till att ha alla kontakter syncade i alla fall. Antingen mot Google eller med hjälp av syncprogramvaran mot outlook. Räkna dock med att du kommer få sitta och pilla en hel del för att få ordning på saker igen.

5. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 589
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Vet i tusan vad jag mumlar om. Jag fick den med 2.73 eller vad den hette.

Ursäkta röran

6. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

Någon som har CoPilot live 8 installerat som upplever att programmet hänger sig lite då å då? Någon som har verktyget mot detta?

/P