Root/cyanogen etc + Spen ?

Discussion in 'Samsung' started by nomad, Jan 29, 2014.

1. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallo.

Har haft min Note10.1 ända sen lansering nu utan att roota eller modifiera på något sätt. Spen är ENDA anledningen jag köpte just den surfplattan, så har aldrig känt behov av att göra nåt.

Nu funderar jag på att sälja eller byta mot en liten Note2/3, men om jag inte får sålt eller bytt tänkte börja leka lite mer med plattan och vill då roota o installera nåt kul, men exakt vad kan jag göra utan att förlora tex Spen funktionen.
    Jag har inte alls läst på om detta, men iaf i början när jag hängde mkt på olika forum för plattan (swedroid, XDA etc) så fick jag uppfattningen att pretty much vad man än gjorde för mjukvaru-mod så förlorade man Spen och andra Samsung funktioner.

Nån som kan ge mig en crash course i ämnet. Mest är jag väl intresserad av att få en så "ren" platta som möjligt...alltså utan touchwiz och möjlighet att helt bestämma utseende etc...kitkat vore ju inte trist heller.

Thank you thank you :)

PS. Nån som vill byta mot en Note3 utan att vilja ha tusenlappar emellan får gärna höra av sig :innocent:

2. xophile

xophile Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör in Cleanrom kanske?

3. xophile

MINA ENHETER

Du lyckas nog inte komma undan Touchwiz om du önskar behålla S-pen tyvärr...

4. nomad

nomad Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

tack.

efter lite efterforskning verkar det svårt att få behålla spen osv ...plus att det verkar som alla kitkat mods enbart utvecklas för nyare modellen.

Jag låter nog detta vara och säljer el byter min 10.1a :(
    Trist, men just nu har jag större behov av en lite mindre enhet.

5. xophile

MINA ENHETER

Äsch, sånt händer ju. Lär ju vara lätt att sälja den!