Root för svenska magic!!!! http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=523680 Någon som har testat ifall daldroid's recovery.img funkar med våra svenska magicar? Update: Nu har jag installerat Daldroid's ROM och allt verkar funka Super! Jag har root!
Ser ut om det borde fungera enligt vad jag kan utläsa, men de med svenska Magics bör kolla upp vad de har för ID etc och posta, så vi kan se om det är liknande de som fungerar för personerna i den tråden. Någon svensk som vågar?
Jag kommer prova att boota recovery.img ikväll. Det är ju iallafall riskfritt. Får se om jag vågar flasha hans rom också.
Har våra telefoner en ny SPL också? Enligt daldroid så ska man ha version .2008, trodde det bara fanns .2005, eller? Sen tidigare är det ju iaf bekräftat att vi har en nyare radio än alla andra, så vi kanske har fått en nyare spl också... EDIT Jag hade iaf 1.33.0009
Med andra ord kan det gå. Läste något om att det går att göra en backup på telefonen ? eller läste jag galet? isåfall kan ju någon bara göra det sen testa
Det bör fungera, undvik dock att prova med någon annan ROM-fil än den man länkar till i posten som första steg. Därefter kan man ju kanske prova Rogers-ROM:en, huruvida ION sparkar igång vet jag inte. Uppdatera så snart ni testat, spännande. Vår guide uppdateras så snart vi är säkra på att det fungerar för i alla fall ett par stycken.
jo, jag tänker testa så fort jag kan köra en backup på min magic... Jag får inte Handy Backup att fungera, nån som har något annat förslag?
Jag har tyvärr inte fått igång något backup-program på min Magic heller, det är en Nandroid backup som gäller i så fall. Dvs en backup av hela din ROM-fil, vilket ju hjälper föga om man inte är intresserad av att flasha tillbaka sin gamla build. Det är synd att SMS m.m. inte lägger sig i "molnet".
jo, verkligen. jag har ju inte haft min mobil särskilt länge, så det är bara kontakterna jag inte kan klara mig utan., dom vägrar synka med min gmail av någon konstig anledning.. mina kontakter från gmail kommer till telefonen, inte vice verca.
det verkar vara en betalapp. jag vill ha root för marketenabler, jag behöver marketenabler för att kunna ladda ned Mybackup pro för att kunna roota.. dilemma
Märkligt. Undrar om det är unikt för Rogers-ROM:en eller om det är en HTC-grej. Vore ju typiskt om det vore en HTC-grej, vilket i sådant fall gör att man börjar skönja ett mönster - även tangentbordsalternativen kraschar ju på HTC-ROM:en. Ytterligare ett skäl att köra vanilla Android (med lite extragodis) hellre än dessa operatörs-/tillverkarspecifika ROM:er.