Problem: Root har dödat min s2!

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av gcbossen, 16 jul 2013.

1. gcbossen

gcbossen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle roota dotterns S2:a:

Försök att flasha med odin 1,85 och ridiculus eller vad den heter... enligt odin ok men telefonen fastnar under uppstart med triangel. Försöker flera grr då jag fortfarande kan komma in i download mode. Provar sedan en XWKDD enligt andra guider, ingen skillnad. Till slut hittar jag en PIT fil för att lösa "soft brick" om det nu var det felat jag hade!? Kollar alltid så "re-partition" inte är aktiverat, men efter jag klickat på PIT filen aktiverades den ändå (vilket jag först inte såg) och tryckte ok. Kunde inget annat än rycka sladarna och stänga ner Odin. Nu är telefonen HELT död! Inte en lampa, inte ett pip.

Kan man göra något???

2. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Så länge du kan komma in på download mode så är telefonen inte helt död.
    PIT fil används endast om du ska utföra en re-partition (det är därför som det alternativ blir aktiverat) pga du fäljer PIT fil.. Du behöver alltså enbart PIT om du ska partionera utrymmet.

När det gäller root så finns det en betydligt enklare och säkrare metod än att flasha en rootad kernel med odin. Jag rekommenderar att du försöker att flasha tillbaks original kernel med odin och se om inte mobilen startar upp. Om inte detta funkar så får du nog ladda ner stock rom igen till S2:an vilken model av telefonen är det du har en GI-I19100 ?

3. gcbossen

gcbossen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just nu är den helt död, och svarar inte på något!?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

4. kerimo666

kerimo666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ta ut batteriet, låt den vila i några minuter, sätt tillbaka batteriet och håll power knappen intryckt 10 /15 sek.
    hoppas det hjälper.

5. Ludvig

Ludvig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Whop whop! Du kan skicka in den på reparation, garantiärende. Samma sak hände mig och chippet är urblåst så de kan inte se att den är rootad. Fick dock med en liten varningslapp ifrån verkstaden som tryckte på att man bryter garantin vid tredjeparts-installationer av mjukvaran... :)

6. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Har för mig att RE-Partion ska vara i tickat när man kör med en PIT fil, därav att det skedde automatiskt.

Du ska aldrig rycka sladden när du flashar/uppdaterar telefonen, oavsett om du flashar totalt fel filer. Det brukar gå att rädda telefonen om du flashar fel men inte när du rycker kabeln eller liknande.

Som de andra säger, testa att dra batteriet ett tag och testa igen senare.

Boss302 gillar detta.
  7. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Pit står för partition information table.
    Inte mycket nytta med det utan re-partition?

Du hade förmodligen bara behövt flasha om luren o gjort en factory reset från recovery?
    Triangeln är bara en varning att du har installerat modifierad mjukvara.

Last edited: 10 sept 2013