Root Incredible S hboot 2.00.000

Diskussion i 'Incredible S' startad av Adde79, 14 december 2011.

1. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Eftersom jag inte hittat en enda post om hur man fixar root till Incredible S med Android 2.3.5 och hboot 2.00.000 tänkte jag lämna en liten "snabbguide" här.

Jag var en av dom olyckliga som hann med att updatera telefonen innan jag bestämde mig för att jag ville ha root. Som säkert många andra har märkt så funkar inte Revolutionary med hboot 2.00.000 så jag har läst hundratals forumposter och försökt lösa det på bästa sätt :)

Telefonen kommer INTE ha s-off i och med detta!

Först måste bootloadern låsas upp på htcdev.com! När detta är gjort har ni redan fått använda er av windows eller linux fastboot så jag behöver inte förklara detta så mycket närmare.

Glöm inte att göra backups på allt!

Ladda hem http://download.clockworkmod.com/recoveries/recovery-clockwork-5.0.2.0-vivo.img och installera det i windows/linux fastboot med command: fastboot flash recovery recovery-clockwork-5.0.2.0-vivo.img

Tänk på att clockwork filen måste ligga i samma katalog som du kör fastboot ifrån!!!

Nu har ni clockworkmod recovery installerat.

Lägg nu in http://downloads.androidsu.com/superuser/Superuser-3.0.7-efgh-signed.zip i sdkortet i telefonen. Inte i någon mapp!!!

Starta telefonen i bootloadern, bläddra ner till recovery och sen install zipfile from SDcard. Välj Superuser-3.0.7-efgh-signed.zip och sen installera.

Starta om telefonen och du har root :P

Om min post är rörig och kanske lite otydlig så beror det nog på att jag är trött som ett ägg! Om jag orkar ska jag kolla igenom den imorgon :)

Jag har testat detta och det funkar, men jag tänker inte ta på mig nått ansvar om någon misslyckas med detta :)

Lycka till!

Last edited: 14 december 2011
  2. Droid119

Droid119 Guest

Finns redan en tråd..

3. Adde79

Adde79 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad roligt, synd att jag inte hittade den förut. :)

Då kan ju nån trevlig mod ta bort tråden om dom vill.

4. Droid119

Droid119 Guest