root och swish

Diskussion i 'Allmänt' startad av daniel_h, 13 sept 2025 kl 20:30.

1. daniel_h

daniel_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

uptäckte igår att swish slutade att fungera på min och frugans mobiler, jag har rootat dem för ett tag sen och undrar om någon har samma problem.

jag har en gammal telefon (samsung s22 ultra) som jag har testat med idag och sett dessa resultat, om jag återställer och kör stock så fungerar det, om jag återställer med kör med root så funkar det inte, även när jag har helt återställt med inte hunnit ladda ner magisk binärerna utan bara har stub installerat.

efter att jag kört igång magisk så har jag installerat play integrity fix [inject] v4.3 och kört den, har kollat med integrity checker och alla tre alternativen är gröna. har testat med att sätta swish och bankid i denylist och får samma resultat, även testat att gömma magisk med annat namn.
    har även testat med lsposed och modulen knoxpatch, och till slut även testat senaste betan av magisk.

när jag startar swish så får jag gå igenom alla alternativen med att koppla den till mitt telefonnr men den fastnar efter inställningarna om notifieringar, där man får välja om man vill ha full information eller bara notifieringar om man fått en swish.

både frugan och jag har samsung telefoner och kör android 15, och jag har rootat dem för samtalsinspelning samt annonsblockering.

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 581
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Swish och Bank-ID bryr sig inte om root, custom rom eller upplåst bootloader. Sedan är ett tips att man kan använda DNS för blockering av reklam, det gör jag