Root Panik [Behöver Hjälp]

Diskussion i 'Legend' startad av MathiasM, 25 oktober 2010.

1. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Tja,

Rootade min Legend idag.
    Funkade fint, så installerade jag Azure på den. Nu så står den bara och laddar och kommer ingen vart. Bara till booten, en jävla grej som snurrar runt... Hur fixar jag detta?

2. hejrobin

hejrobin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Exakt samma sak hände mig för typ en månad sen. Jag blev jävligt oroligt men det löste sig, problemet är att jag inte kommer ihåg exakt hur nu.
    Jag bestämde mig för att lägga in filerna på SD-kortet igen och för att göra det var jag tvungen att springa och köpa en minneskortsläsare på Kjell så fort de öppnat dagen efter. Efter jag gjort det (kommer inte exakt ihåg vad det var jag la in, men du som håller på nu vet säkert vad jag höll på med) så fungerade det när jag försökte igen :)

Dock tröttnade jag på Azure på drygt en vecka och bytte tillbaks till det gamla.

Fråga igen om det inte löser sig så kanske jag kan förklara lite bättre.. kanske..

3. MathiasM

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Den hoppade igång som tur var.. vet inte hur eller varför... men efter att ha pillat lite med Azure redan så saknar jag de gamla vanliga som du säger... Man jag vet fan inte hur man byter tabax... kan du tala om hur man gör det. skulle vara enormt tacksam över att få veta det ...

4. hejrobin

hejrobin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe, så bra.
    När jag använde ROM Manager så kom en fråga om jag ville göra en backup. Det var den jag använde för att ändra tillbaka. Lycka till

5. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Ni har glömt att göra en Wipe innan ni flashade in den nya romen, då blev det så att ni hamnade i bootloop.. :)

6. MathiasM

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Fan jag är helt körd på detta.. hittar inte min back-up så jag får leva med detta... men hur fan får jag in market i mobilen?

7. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Första gången du lägger in en ROM kan det ta flera minuter att starta upp...
    Jag tyckte originalromen var skönare från en början.. nu kan jag inte tänka mig byta tillbaka. Så ge det tid:) om du nu vill ha tillbaka originalet är det lätt. Är väl bara att göra factory reset i bootmenyn. När du lägger in azurerommen väljer du att installera gapps (google apps) vet inte om det går att ändra nu i efterhand. I värsta fall får du lägga in rommen på nytt

Last edited: 26 oktober 2010
  8. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vill ju också bara nämna det som räddade mig (iaf på MoDaCo's ROM, också detta tips från vår kära Dreamis ;): Bootloop kan ofta hända när man flashar in en ny radio i samband med ROM. Flash in ROM och sen en ny radio :)

9. MathiasM

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Vart hittar man alla dessa ROMs till telefonen? Jag lyckades få tabax HTC sence men jag får inte Market att fungera igen. ¨

Om någon kan ge mig tipps på en eller flera ROMs samt hur man får Market att fungera så kommer jag vara mycket mycket nöjd.

10. rost

rost Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du kan använda rommanager som finns i Azure välj även Gogel apps. Välj ladda ner rom kör själv med Cyanogenmod nightly bulid31 stabil och fungerar utmärkt.

http://forum.cyanogenmod.com/